Kod vožnje po mokrim i skliskim kolnicima, savjetujemo provjeriti stanje guma i metlica brisača. Obvezno uključiti kratka svjetla i danju, bez obzira na vidljivost, držati propisani sigurnosni razmak između vozila, osobito kod vožnje u koloni. Izbjegavati nagla kočenja i voziti opreznije, savjetuju u HAK-u.
POGLEDAJTE VIDEO:
Podsjetili su i na obvezno korištenje zimske opreme.
- U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna na zimskim dionicama javnih prometnica do 15. travnja. Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske - objašnjavaju u HAK-u.
- Pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona, podrazumijevamo: četiri zimska pneumatika (M+S) ili četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim na postavljanje na pogonske kotače - pojasnili su.
Pazite kako vozite po snijegu i ledu!
Snježnih se mećava zgražaju gotovo svi vozači, jer osim što smanjuju vidljivost one stvaraju i skliski pokrivač na cesti, zbog kojega vas i najmanja pogreška može stajati sudara. Jednako tako za temperatura ispod nule valja se pribojavati i leda koji se zimi stvara na cesti, a ni gusta magla ne ide nam u korist.
U takvim se uvjetima vozači iznenade pa ponekad previše agresivno stisnu papučicu kočnice, što dovodi do blokiranja kotača i proklizavanja vozila, a ni ABS vam tu neće pomoći.
Smanjite brzinu, ubacite u niži stupanj prijenosa i laganim 'tapkanjem' po kočnici zaustavite vozilo. Tako ćete spriječiti blokiranje kotača i aktiviranje sustava ABS. Naglo okretanje upravljača također može biti opasno jer kotači ne prianjanju na podlozi pa naglim okretanjem kotača možete stvoriti efekt jednak naglome kočenju.
Također, smanjite pritisak na papučicu gasa, jer osim veće potrošnje, proklizavanjem kotača nećete dobiti ništa. Laganim puštanjem spojke omogućite da vozilo samo krene, a potom umjereno dozirajte gas i uglađenim pokretima mijenjajte stupnjeve prijenosa. U svakome trenutku budite krajnje koncentrirani na sebe, ali i na druge oko vas.
Držite sigurnosni razmak i veći nego što mislite da je dovoljno. Na primjer, ako za idealnih uvjeta držite distancu na oko 20 metara onda ju na snijegu i ledu povećajte na najmanje 50 metara. Izbjegavajte vožnju pokraj drugih vozila, jer nikada ne znate što može poći po zlu onome pokraj vas.
Na uzbrdici vrijede gotovo jednaka pravila kao i za vožnje po suhoj podlozi. Nakon što ste vozilo zaustavili povucite ručnu kočnicu, a kretanje izvršite na sljedeći način - lijevom rukom pridržavajte upravljač, a desnom lagano otpuštajte ručnu kočnicu.
Umjereno otpuštajte kvačilo i dodajte gas, a nakon što se vozilo 'zakotrljalo' u željenome smjeru potpuno otpustite kočnicu i nastavite lagano dodavati gasa. Ovo pravilo ne vrijedi za automobile s elektronskom ručnom kočnicom. Ona će se sama otpustiti nakon što sustav prepozna da je vozilo krenulo prema naprijed.
Trikovi kako da se auto ne zaledi toliko
Zaleđena vrata na automobilu ne otvarajte na silu, to ih možete oštetiti. Prelijte ih mlakom vodom, ali nikako vrućom - vruća voda može oštetiti i vrata i bravu. Ukoliko pri ruci nemate tople vode, tad se pokušajte nasloniti na vrata i pomaknuti ih malo svojom težinom - ovaj trik ponekad pomogne da led koji drži vrata popuca.
I sušilo za kosu vam može pomoći ako imate mogućnost dovući produžni kabel i spojiti se na struju. Također, možete pokušati malo ugrijati ključ upaljačem pa ga staviti u bravu, ali pazite da ne bude vruć, već topao. Ovaj postupak ćete možda morati ponoviti nekoliko puta.
Napravite sprej za otapanje leda, vrlo je jednostavno. Ulijte u bocu s raspršivačem mješavinu alkohola i vode u omjeru 2:1 (dvije trećine alkohola i trećina vode). Pošpricajte po zaleđenim dijelovima - po bravi, rubovima vrata, staklima. Led bi ubrzo trebao oslabiti i vrata ćete lakše otvoriti.
Vozilo je moguće odlediti i mješavinom hladne vode i soli. Na litru vode stavite žličicu soli, promućkajte da se sol otopi pa pažljivo prelijte zaleđene površine - rub automobilskih vrata i kvake.
Također, ako se nađete negdje u gradu, stakla se zalede, a kod sebe nemate ni sprej, ni toplu vodu ni strugalicu - posegnite za kreditnom karticom i ostružite naslage leda. To će ići malo sporije, ali ipak ćete nakon nekog vremena moći sjesti u auto i odvesti se kući.
Savjeti kako da vam se staklo, vrata, retrovizor i brava ne zalede:
- Zaštitite brave od leda pomoću WD40. Ušpricajte ga u brave na automobilu i neće se zalediti preko noći.
- Premažite gumu oko vrata automobila nekom masnoćom, jer to može pomoći da se vrata ne zalede. To može biti glicerin, vazelin, jestivo biljno ulje itd.
- Navucite stare čarape na brisače kako ih ujutro ne bi našli 'zalijepljene' za zaleđeno staklo. Ili, jednostavno ih dignite da ne stoje na staklu.
- Vanjski retrovizori na automobilu neće se zalediti ako na njih stavite plastične vrećice. Možete ih omotati i gumenom trakom.
- Stavite karton na stakla - to je odličan način prevencije da se stakla na autu ne zalede. Umjesto kartona možete staviti i stari ručnik.
Evo kako pravilno koristiti strugalicu
Na TikToku se pojavio video koji je mnoge začudio, jer u njemu žena pokazuje kako se zapravo koristi strugalica za led kojom čistimo vjetrobransko staklo.
- Ovaj trik za struganje leda naučila sam na TikToku jutros u 6 sati jer nisam mogla spavati - rekla je Lizzy u videu.
U videu pokazuje kako jednom stranom struže po ledu, a potom je strugalicu okrenula na drugu stranu i led je brzo skinula sa stakla.
Pogledajte kako ona to radi:
@xdizzylizzy10 ♬ original sound - DizzyLiz