Kad vas japanski Shimadzu, koji proizvodi medicinske uređaje vrijedne milijune eura, uzme na testiranje šest mjeseci i onda ne daje glasa, mislite da nije dobro, da su vas otpisali.
POGLEDAJTE VIDEO: Savjeti kako dezinficirati dom
Ali onda shvatite da su vas testirali u tihome modu i da su nakon šest mjeseci odlučili kako će svoje uređaje čistiti samo vašim proizvodom. Štoviše, dopustili su nam da koristimo njihovo ime Shimadzu na svojem sredstvu za čišćenje, a vi jedva možete udahnuti od ponosa jer smo u malom pogonu u Hrvatskoj napravili nešto što priznaju veliki, govori nam to Ruža Slivar (48) iz Zagreba, koja je proizvela sredstvo za čišćenje koje ima “zelenu” priču, neotrovnu.
Ali njen proizvod ima toliko dobra svojstva da je bez straha potpisala policu osiguranja na dva milijuna kuna ako bi itko prijavio da je njezino sredstvo oštetilo bilo čiji mobitel, naočale, monitore kompjutora ili uređaje vrijedne stotine i milijune eura. Kako je sve počelo?
Ružin suprug godinama je radio na održavanju brodova. Nadisao se kemikalija, a nešto u njemu govorilo je da mora postojati nešto bolje od toga.
- Znate da te kemikalije nisu dobre, da je sve to užasno za prirodu. A onda smo suprug i ja došli na ideju da napravimo nešto svoje. Ja sam kemičarka i prionula sam poslu - kaže Ruža.
Prošle su i tri godine dok ju sudbina nije pomazila. Kaže, ubola je baš na “ono” mjesto gdje je trebala, posložila formulu i sastojke koji imaju sjajna svojstva čišćenja, a koja su potpuno neotrovna.
- Dobila sam sredstvo za čišćenje staklenih i plastičnih površina koje možete prsnuti i po licu i neće vam biti ništa. Kad bi se nekom čudnom kombinacijom sredstvo našlo u ustima, opet nije otrovno. Ali ako očistite svoj mobitel našim sredstvom i malo ga poprskate na svoj prst, vaš prst neće ostaviti otisak na mobitelu – govori nam i pokazuje da je to stvarno tako. Vratila se na priču sa Shimadzuom.
- Njihovi uređaji koriste se u bolnicama te imaju ekrane vrlo osjetljive na dodir. I najmanje zrno prašine ili dlačica mogu odvesti stvar u pogrešnom smjeru. Zamislite operaciju. Kad pomislite da se radi o operaciji i životu nekog čovjeka, onda znate koliko im je važno da njihovi uređaji budu savršeno čisti, da monitori budu bez ikakve trunke, točkice, mucice... A to jedino uspijeva mojem sredstvu za čišćenje Magic Cleaneru - govori Ruža.
Samo ekrani osjetljivi na dodir na Shimadzu uređajima vrijede na stotine tisuća eura, uređaji vrijede milijune, i oni su uzeli Ružin Magic Cleaner kao službeno sredstvo za održavanje ekrana u Hrvatskoj.
Optika Anda također ih je uzela “pod svoje”, a nedavno i HT. A ima Ruža nešto reći i o klasičnim sredstvima za čišćenje naočala.
- Oko 95 posto svjetske proizvodnje sredstava za čišćenje stakla općenito je iz Azije. Ondje se na veliko miješaju sredstva s opasnim parabenima. Direktive EU propisuju da ne smije biti više od 5 posto parabena u otopini za čišćenje, a mnogi to vješto zaobilaze pa stave po tri različita parabena koji pojedinačno ne prelaze granicu, ali kad ih zbrojite... A onda ljudi primjećuju da im često suze oči nakon što su nekim maramicama prebrisali naočale, da su im oči nadražene. I nikad ne bi to povezali sa sredstvom za čišćenje stakala. A moje sredstvo nema tih opasnih kemikalija - kaže Ruža.
U njemu nema ni alkohola i potpuno je biorazgradiv, kaže. Pitali smo što je to u sastavu njezina proizvoda. Kaže da je više od 99 posto specijalno tretirana voda, onaj manji dio su biorazgradive površinski aktivne tvari koje prema direktivi EU ne treba ni deklarirati. Ipak, neki su ih već pokušali i kopirati. Ima Ruža filmsku anegdotu i o pokušaju krivotvorenja i krađe.
- Surađivali smo s jednom tvrtkom iz Italije. Odnijeli su naš proizvod i nakon nekog vremena javili su se i čestitali. Pokušali su ‘skinuti’ moju formulu. Imali su uređaj koji u desetak minuta ‘izbaci’ recepturu otopine. Kad su imali sastav, pokušali su izmiješati moj proizvod i pali su na testu, nisu znali kako dobiti to što ja imam. Kvaka je u tome da nije bitno znati samo sastojke nego kako ih posložiti da se dobije moj proizvod - kaže naša sugovornica.
A da bi ga dobila, Ruža je na njemu radila nekoliko godina. Nije se uspjeh dogodio preko noći i potpuno je uvjerena da baš nitko neće uspjeti “skinuti” njenu formuli i kopirati proizvod.
A bočice od 50 ml njenog sredstva za čišćenje staklenih i plastičnih površina u trgovinama optike i telekoma prodaju se po cijeni od 30 do 50 kuna. Njeno sredstvo dobro je i za čišćenje fotografskih leća, mobitela, televizora...
Za kraj dodaje:
- Nisam samo ponosna na svoj proizvod, iza njega stojim svojim životom. Zato sam podignula policu osiguranja na dva milijuna kuna za svoj proizvod. A najviše sam ponosna što je moja priča zelena i napokon smo napravili nešto što možemo proizvoditi, a ne samo uvoziti.