Kći je imala mjesec dana, prehladila se imala začepljen nos, kašljala je i bila promukla. Uplašila sam se, ali nisam htjela čekati do jutra da se otvori ordinacija niti sam željela trčati na hitnu, govori Nikolina Staničić (42) iz Zagreba.
Majka je sina (9) i kćeri stare četiri mjeseca, koja je prije tri mjeseca u 21 sat, isprobala aplikaciju LittleDot.
- Upišete broj kartice i nakon verifikacije aplikacija vam omogućuje poziv liječniku. Puno mi je značilo što sam tada dobila konkretne savjete pedijatra što učiniti, a istovremeno me smirio i objasnio mi da nema razloga za paniku - kaže Nikolina.
Uslugu telefonskih konzultacija platila je 87,50 kuna, no kaže da je vrijedilo jer je te večeri mirno spavala. Individualne konzultacije dostupne su od nula do 24, a samo su dio usluga koje roditelji mogu pronaći na LittleDottu. Na blogu mogu pročitati 90 edukativnih tekstova, u videoteci pogledati stotine video priloga te pratiti dnevnik zdravlja djeteta kroz aplikaciju.
Pokrenuo ju je u suradnji s informatičarem Darijem Šimovićem 2015. godine. Aplikacija je besplatna, a naplaćuje se samo konzultacija liječnika.
- Mi ne dajemo dijagnozu niti liječimo, nego smo spona koja spaja roditelja i stručnjaka koji će reći treba li zvati Hitnu ili se stanje može riješiti i bez posjete bolnici. Imamo i opciju za potražiti drugo mišljenje ili savjet kod kompliciranijih zdravstvenih tegoba, nastavlja dr. Jovančević. Uz liječnike, u njihovom su timu logopedi, nutricionisti, socijalni radnici...
Dostupni su non-stop, pa onda čovjek ne ovisi toliko o radnom vremenu ordinacije i ne mora gubiti sate na prijemu hitne ako situacija nije toliko ozbiljna, dodaje Nikolina.
- U sustav smo ugradili i dio umjetne inteligencije koja slijedom pitanja i odgovora roditelja nudi gotove hodograme u slučajevima poput visoke temperature, proljeva, noćnog mokrenja ili debljine - kaže dr. Jovančević i dodaje da u populaciji od oko 30.000 roditelja koji koriste aplikaciju veći interes vlada na područjima gdje nema pedijatra, poput otoka ili manjih mjesta.