To je to što me zanima!

Recept za uspjeh: Od 10 kuna, 7 treba uložiti u dobru reklamu

Možete imati najbolji proizvod, ali ako ga ne znate prezentirati, to je kao da nemate ništa, kaže poduzetnica Mary Novosel koja se bavi proizvodnjom prirodne kozmetike
Vidi originalni članak

Prije deset godina pročitala sam obavijest da u Zagrebu počinje s radom prva škola za aromaterapeute. Svidio mi se opis zanimanja, prijavila sam se i krenula, priča bivša novinarka Mary Novosel.

- Nakon nekoliko godina, kad sam se ohrabrila u izradi prirodnih pripravaka, s kolegicom sam pokrenula tvrtku za izradu prirodne kozmetike Total Natural. Odlučile smo raditi i ulagati koliko nam okolnosti dopuštaju, od ulaganja u razvoj proizvoda do prodaje - priča Mary.

Najveći problemi kod pokretanja tvrtke su, kaže, osmisliti proizvod ili ideju koji drže vodu, imati početni kapital da se to ostvari, naći tržište i oboružati se strpljenjem.

- Sjećam se da mi je profesor na fakultetu rekao kako je za uspjeh preko noći potrebno 20 godina. Tad nisam razumjela što priča. Sad mi je itekako jasno. U vođenju tvrtke zadovoljstvo za sada pronalazim u nešto malo dobiti i razvijanju tvrtke - kaže Mary, koja smatra da su malim proizvođačima u Hrvatskoj najveći neprijatelji nepoticajna gospodarska politika i kruta birokracija te tržište koje je preplavljeno jeftinim industrijskim proizvodima i jakim marketingom koji je teško pobiti samo kvalitetom.

- Novinarstvo mi je omogućilo da lakše komuniciram s kupcima, ali i medijima. Možete imati najbolji proizvod, ali ako ga ne znate prezentirati, kao da nemate ništa. Jednom sam pročitala izjavu Billa Gatesa, koji je rekao: ‘Da imam samo 10 dolara na raspolaganju, jedan bih ostavio za hranu, dva za razvoj proizvoda, a sedam bih uložio u PR’. U potpunosti se slažem s njim - iskrena je Mary.
Većinu proizvoda osmišljava kao svaki vizionar - usput - dok kuha ili šeta psa. No najbolje ideje nastaju u polusnu, oko četiri sata. I ako ih ne zapiše, prespava ih i zaboravi.

- A neki proizvodi, kao pekmez za sunčanje, nastali su kao pogreška jer sam radila nešto sasvim drugo. U kozmetici većina ideja zvuči sjajno kad proizvod zamislite, no treba to i napraviti. Tad je važna kreativnost - ističe Mary, koja njeguje moto “Kad ste relativno novi na tržištu, morate se cjenovno i uslugom prilagoditi toj poziciji”.

- Naše su cijene prihvatljive, uvijek šaljemo testere i besplatno savjetujemo kupce. Većina proizvođača prirodne kozmetike ne prati klijenta kad kupi proizvod. Ja sam dostupna kupcima - svojim knjigama o prirodnoj kozmetici i njezi te radionicama. Mogu me kontaktiirati na webu tvrtke ili društvenim mrežama i pitati sve što ih zanima - kaže.

Maryni savjeti za nove poduzetnike:

  1. Nemojte previše slušati druge jer svatko na ovome svijetu ima savjet koji ne pali. A kad upali - onda je genijalac. To se odnosi i na vas. Prvenstveno slušajte sebe i ako želite pokrenuti biznis - pokrenite ga.
  2. Dobro se raspitajte i istražite tržište vezano uz vaš proizvod ili uslugu. Možda se to što ste osmislili baš traži, a možda je došlo do prezasićenosti, pa će se dobar proizvod izgubiti u moru ponude.  
  3. Napravite poslovni i financijski plan s dobrom SWOT analizom. Pri tome se trudite biti realni i postavite najizgledniji troškovnik. Kad ste to napravili - na sve dodajte još 35 posto i novca i rada. Tad bi to mogla biti realna početna opcija.
  4. Ne ulazite u veliki kredit dok niste zgrabili barem jednog sigurnog poslovnog partnera. Kredit treba vratiti.
  5. Prve dvije godine ne očekujte dobit nego pokrivanje većih troškova i osvajanje što većeg tržišnoga kolača.
  6. Nemojte biti škrti i uskogrudni. Šaljite testere, reklamirajte se, sudjelujte u nekim akcijama od kojih neće biti zarađeno brdo novca, ali će se čuti za vas.
  7. Uvijek imajte plan B u slučaju da sve propadne kako biste se mogli snaći u slučaju da ne uspijete. I nemojte očajavati. To je tek prva tvrtka.

Paleta proizvoda

Total Natural nudi kreme protiv strija i vegansku liniju za mame i bebe. Proizvode za njegu lica i tijela većinom rade po narudžbi. Traženi su lip balmovi od čokolade i jagode, sapuni s morskom soli, s čokoladom i medni, medna krema protiv bora, šampon za kosu sa zelenom glinom, aloe vera hidratacijska krema za lice, serumi protiv bora sa smiljem...

Idi na 24sata

Komentari 8

  • blanjalica 24.11.2016.

    Dobar proizvod reklamira proizvođača. Ulaganje u marketing svakako. Iako je po meni, usmena preporuka nečeg dobrog ili odličnog, najbolji i besplatan marketing. Traje duže ali kad kupci naiđu na dobar i kvalitetan proizvod tada kreće usmena predaja i samo nebo može biti granica. Po meni najjača kreklama.

  • bellaR 21.11.2016.

    mislim da vec polako prolazi vreme price da dobra reklama prodaje sve . naravno,ima onih koji ..piju tu vodu i dalje .

  • MOC JE U ZNANJU 21.11.2016.

    Bez dobre reklame i prodaje nema ni profita . :-)))

Komentiraj...
Vidi sve komentare