Ljudsko oko voli sklad, simetriju, sve ostalo primjećujemo kao – neugledno, neočekivano, čudno, pa i ružno. Vizualno nas uznemirava ono što mijenja proporcije ljudskog tijela i izobličuje ih do te mjere da nam djeluje poput nekog stranog oblika ili neljudske figure. Da, to je ta estetika ružnog, koja nas osvaja već par godina.
Ovo je modno poglavlje posljednjih nekoliko godina pojačalo utjecaj, a tome su pomogle i društvene mreže, mora i mora urednih i lijepih fotografija na kojima se više ništa ne ističe - lako privlači pažnju jedna 'ugly shoe'.
POGLEDAJTE VIDEO: Kreativan život Karla Lagerfelda
Balenciagine ogromne jakne, glomazne tenisice, Guccijeve slojevite kreacije u kojima modeli izgledaju poput zbunjenih penzića, samo su dio priče o neobičnim modnim vizualima u vrijeme raznolikosti.
Upravo je raznolikost svijetu svakodnevice podarila niz figura i proporcija, jer kako se istaknuti kad su svi skladni, odnosno filtrirani. Izbacit ćemo taj utopijski svijet iz takta, staviti realnu sliku ili promijenjenu na način da djeluje kao da ima bug, grešku u kroju, obliku, formi. Nešto poput karikature.
Cipela koja ne laska nozi, jakna koja od proporcija našega tijela radi novu formu, izvitoperenu, kreacije koje mijenjaju siluetu i čine je neočekivanom i čudnom, sve nas to vizualno uzbuđuje i privlači pažnju.
Stoga su neki brendovi i dizajneri svijet koji istražuje estetiku neobičnog i nestandardno lijepog učinili utjecajnim. Primjer su već spomenuti Balenciaga, odnosno Demna Gvasalia, zatim Alessandro Michelle u Gucciju, John Galliano za Maison Margielu, Rick Owens, Phoebe Philo čije žute krznene štikle, kao i one s nalakiranim prstima, izazivaju mentalni šok i wow efekt.
Pa si čovjek pomisli, kad jednoga dana zapravo stvarno poželi te kreacije na sebi i tu estetiku spreman je prihvatiti – što ne valja sa mnom. Valja sve, naprosto se naviknemo, a i tu su ti jaki brendovi koji, htjeli mi to ili ne, utječu na naš način modnoga razmišljanja i zapravo manipuliraju našim svakodnevnim stilom.
Ima još jedna stvar koja je utjecala na ugly fashion, a to je stanje društva koje želi realnost. Mogli bismo reći - život je ružan, pa je takva i moda, i u tome ima zrnce istine, no zapravo je stvar upravo u ispravljanju te fejk realnosti koja nas okružuje na društvenim mrežama.
U odnosu na lijepe filtere i ekipu koja pije kave na fensi madracima, s pogledom na more i vedru budućnost, brendovi poput Balenciage i Guccija donose oku neugodan svijet i distorziranu sliku stvarnosti, kao da ju je napao kakav virtualni virus.
Osim toga – jasno vam je da su na Internetima ljudi apsolutno podijeljeni oko udobnosti i ljepote zvijezda ovog modnog terena. Ugg čizme neki mrze, neki vole. Ovi drugi ističu kako im je toplo u njima - funkcionalnost na prvom mjestu.
Česta situacija - udobno i toplo, ali estetski zakržljalo. Baš kao Ugg, i natikače Crocs također nemaju moment laskanja nozi i poštivanja sklada na prvom mjestu. I ovdje je riječ o udobnosti.
Mediji također utječu na mišljenje o tome što je lijepo – atraktivno, ugodno, poznato i priznato. Na taj način mijenja se i pojam lijepog. Što duže smo okruženi određenim slikama, one su nam poznatije, a time ih ujedno lakše prihvaćamo.
Davno su prošla vremena kad je moda obožavala samo siluete koje su isticale ženske atribute i jednoličnost muškog odijevanja. A u eri raznolikosti i androginih likova, osobnost je ključna i ljepota nije univerzalna, pa je ljudima itekako drago da na Internetima vide razne figure i siluete.
Stavi 10 savršenih figura i jednu nesavršenu i upast će ti u oči, poput neke pogreške. Stavi 10 raznolikih figura, niti jedna se ne ističe, svaka je posebna za sebe.
Nosi ono što ti odgovara i osjećat ćeš se dobro. I - lijepo. Ljudi će uvijek imati mišljenja i stavove, no ako ti paše ta ružna cipela i čini te pozitivnijom u vezi vlastitog stila, cijela priča dobiva smisao.