U najranijoj dobi učitelj je, nakon roditelja, druga najvažnija “karika” u djetetovu životu, upozoravaju psiholozi. Kako bi djeca uspješno svladavala dužnosti, odnos učitelja i roditelja trebao bi biti što pozitivniji.
- Partnerstvo roditelja i učitelja pomaže djetetu izgraditi dobar osjećaj o školi te da u njoj kvalitetno napreduje - kaže američka profesorica edukacije Diane E. Levin. Ključni je faktor roditeljsko-učiteljskog odnosa komunikacija. Roditelj bi trebao znati što i kako dijete uči, a učitelju je važna povratna informacija o djetetovu društvenom razvoju izvan škole.
- Umjesto da pristupa učitelju sa stavom ‘što ne valja?’, roditelj bi s njim trebao osmisliti strategiju pomoći djetetu - navodi pedagoginja Susan Becker. Veoma je važan i redoviti interes roditelja za školu.
- Sudjelovanjem u školskim aktivnostima roditelji će pokazati djetetu važnost škole i učenja te ga potaknuti da se i samo angažira - ističe nagrađivana američka učiteljica Sarah Brown Wessling.
Dijete bolje uči ako se učitelj poštuje
Čak i ako se potpuno ne slažete s učiteljem, pristupajte mu s poštovanjem. Dijete će teže učiti od učitelja kojeg roditelji ne poštuju, a učitelj koji smatra da ga roditelj ne uvažava imat će problema s poučavanjem djeteta. Primjerice, u Finskoj, Italiji i Japanu učitelji su iznimno cijenjeni, a rezultat su djeca koja bolje napreduju u školi, tvrdi psiholog Michael Thompson.
Predrasude o učiteljima vode nesporazumima
Često se misli da učitelji ljenčare cijelo ljeto, što nije istina. Većina je okupirana profesionalnim dužnostima cijelog ljeta. Također je važno imati na umu da učitelji u deset mjeseci moraju učinkovito odraditi posao predviđen za godinu dana, ističe Sarah Brown Wessling.
Različitosti nisu prepreka
Neki su učitelji priznati veterani svog posla, drugi su mlađi i idealistični. Svatko od njih ima specifičan način komunikacije i vlastiti pristup poučavanju. Kako bi pronašli zajednički jezik te pomogli djetetu, važno je da se roditelj i učitelj, unatoč različitostima, međusobno saslušaju i upoznaju, kaže psiholog Dalton Miller-Jones.
Znatiželja je važnija od brojki na papiru
Sklonost dugoročnom učenju mnogo je važnija od brojki, odnosno ocjena, tvrdi Sarah B. Wessling. Inzistiranje na učenju temeljenu na bodovima rezultira učenicima nesklonima riziku i izazovima u učenju. Umjesto da se zanimaju samo za ocjene, roditelji bi trebali pitati djecu što su naučili, što ih zanima i o čemu bi voljeli razgovarati.