Preglasna zvonjava i razgovaranje na mobitel na prvom su mjestu nepristojnih navika koje si kolege međusobno zamjeraju, pokazalo je istraživanje tvrtke Emily Post Institute, koja se bavi razvojem standarda u komunikaciji.
To može biti problem osobito ako se nadugačko razvežemo o privatnim problemima, pa kolege to moraju slušati. Stoga institut u svom poslovnom bontonu za 21. stoljeće savjetuje da biste u poslovnom okruženju trebali stišati mobitel ili ton postaviti na vibraciju, razgovarati tiše, a privatne razgovore obavljati nasamo.
- Teško je dati generalni savjet za ponašanje u poslovnom okruženju jer na to utječe osobna kultura. No izuzetno je važno da se znamo uklopiti u organizacijsku kulturu - kaže psiholog Boris Blažinić, ravnatelj IQ instituta za kvalitetu i razvoj ljudskih potencijala. Ako organizacijska kultura nije jasno definirana, ona je odraz vodećega kadra, pri čemu bi svaki zaposlenik trebao prepoznati model ponašanja koji je na snazi. To podrazumijeva da u tvrtki u kojoj su odnosi neformalni i kolege se dovikuju po hodniku o detaljima posla, morate donekle prihvatiti takav model komunikacije - pojašnjava Blažinić.
Uz neka opća pravila, kod kojih je na prvome mjestu iskazivanje poštovanja prema kolegama ili klijentima (molim, hvala, oprostite i izvolite) te gledanja sugovornika u oči, kimanja glavom ili postavljanja potpitanja, da bismo pokazali da ga slušamo i želimo dobro razumjeti, važno je voditi računa o higijeni i odijevanju.
- Svoju sliku trebamo graditi kao brend, što podrazumijeva ljubazan pristup, usklađivanje verbalne i neverbalne komunikacije, vjerodostojnost te kvalitetno slušanje. Ne samo da slušamo nego da čujemo što nam netko govori - kaže Ana Šimunović iz Ciceron komunikacija, tvrtke koja se bavi poslovnom edukacijom.
Opći dojam
Samo sedam posto verbalne prezentacije utječe na naš ukupan dojam, pa u vlastitu prezentaciju treba uložiti podjednak napor kao u pripremu prezentacije, ističe Ana Šimunović.
Dobra prezentacija
Pravila treba govoriti razgovjetno, mirnim tonom te se našaliti, kako bi se sugovornik opustio i doista vas slušao.
‘Molim’
Točno titulirajte onoga kome se obraćate e-mailom ili dopisom. ako tražite uslugu ili podatak, ne zaboravite napisati “molim”. Sastavite obrazac s kontakt-podacima kako se ne bi dogodilo da ih zaboravite poslati.