To je to što me zanima!

Poremećaje u učenju mogu imati i nadarena djeca

Nadarenu djecu muči i svladavanje školskog sustava, a posebno im je teško ako imaju neki poremećaj učenja poput disleksije ili disgrafije
Vidi originalni članak

Kad prepoznate darovitost djeteta, najvažnije je da izgradite dobar kontakt i da ono zna kako ste mu uvijek dostupni. Pružite mu potporu kad prolazi kroz teške životne periode, poput krize identiteta, ili se osjeća nesretno i neshvaćeno u društvu svojih vršnjaka ili razrednih kolega. Utješite ga primjerima iz života umjetnika ili znanstvenika.

HIPERAKTIVCI TEŠKO UČE, ZABORAVLJU KNJIGE I PRIBOR
Hiperaktivnost ili deficit pažnje pogađa između 1 i 5 % djece, izraženiji je kod dječaka nego kod djevojčica. Hiperaktivna djeca su nemirna, nepažljiva i impulzivno se ponašaju. Ne poštuju roditeljske zabrane. U školskoj su dobi izrazito nestrpljiva, ne slušaju učitelja, ustaju iz klupe, pričanjem ometaju druge i upadaju u riječ. Pažnja im je kratkotrajna i stoga teško uče i zaostaju za svojim kolegama. U školu dolaze neorganizirani, zaboravljaju ponijeti knjige i pribor i često gube stvari. Učitelji ih zbog toga pogrešno smatraju nediscipliniranom i zločestom djecom.

MATEMATIKA MOŽE BITI DJEČJI UŽAS
Diskalkulija je poremećaj savladavanja matematičkih pojmova i gradiva iz matematike. Djeca neispravno upotrebljavaju brojeve, zamjenjuju jedan broj drugim, zrcalno okreću znamenke, griješe i u čitanju i pisanju brojeva. Pogrešno prepoznaju i brojeve i računske simbole, pa množe tamo gdje treba zbrajati i sl.

DISGRAFIČNA DJECA UVIJEK RADE ISTE POGREŠKE U PISANJU
Djeca s disgrafijom često čine neobične, ali uobičajene pogreške u pisanju i teško svladavaju vještinu pisanja. Disgrafična djeca u pisanju učestalo ponavljaju iste pogreške, dodaju ili ispuštaju slova, neispravno rastavljaju ili sastavljaju riječi.

DISLEKSIČARI SE MUČE S ČITANJEM I NE RAZLIKUJU STRANE
Simptomi disleksije se razlikuju. Dok neka djeca s disleksijom imaju poteškoće u čitanju, pisanju i govoru, druga imaju problem s koncentracijom i pamćenjem. Tako disleksična djeca mogu teško učiti pjesmice i općenito se mučiti s bubanjem napamet. Smatra se kako disleksični ljudi najbolje uče dok slušaju predavanja. Mnogi imaju i probleme s ravnotežom i koordinacijom pokreta, što dolazi do izražaja pri hodu, trčanju, skakanju, vezanju žniranaca ili kopčanju dugmadi. Djeca koja pate od disleksije često se ne snalaze u prostoru i vremenu, teško razlikuju smjerove lijevo - desno, te dane u tjednu i mjesece u godini.

VUNDERKINDI SU RIJEDAK FENOMEN
Nadarena djeca nisu tzv. Vunderkindi. Djeca Vunderkindi su zapravo prilično rijedak fenomen. Oni izvršavaju zadatke na posebno naprednoj razini i na način koji je neuobičajen za njihove godine.

NA SATU SU DRSKI I NEDISCIPLINIRANI
Kako nadareni uče u školi brže i završavaju zadatke ranije od drugih, odjednom im postaje dosadno te mogu biti drski, sarkastični, a njihovo ponašanje se često tumači kao nedisciplina.

RAZGOVOR O ŠKOLI POMAŽE DJECI
Djeca koja imaju posebne darove mogu školu doživjeti kao mjesto na kojem ih se prisiljava učiti nešto što ih uopće ne zanima. Vrlo je važno objasniti im kako je škola sastavni i obvezni dio života.

PROMATRANJE DJEČJIH INTERESA
Najgore što se nadarenima može dogoditi je nerazumijevanje kod kuće i u školi. Zato promatrajte što dijete radi i čime se najčešće bavi u slobodno vrijeme, kako bi ga na vrijeme usmjerili.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare