To je to što me zanima!

Pokloni s potpisom: Biznis sam počela s domaćim džemovima

Osim na svadbama, Donnine zahvalnice dijele se i gostima apartmana te prodaju u suvenirnicama. Radi i personalizirane svjećice, lizalice, staklenke s bombonima, rakijom i džemom
Vidi originalni članak

Roditelji rade domaći džem pa sam odlučila napraviti korak dalje. Sinula mi je ideja da bi te proizvode mogla personalizirati i ponuditi mladencima koji će ih dijeliti nakon vjenčanja kao znak zahvale. Tu je sve krenulo, priča nam Donna Keller (23).

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ideja je oduševila roditelje te su Donnu potaknuli da iz obiteljskog napravi vlastiti posao. Prvi korak bio je istraživanje tržišta. 

Nakon toga je odlučila da će džemove pakirati u male staklenke te ih ukrasiti mašnama, trakicama i, po želji, imenima mladenaca. Dizajnerica Anja Zambelli napravila je vizualni identitet i nastao je brend Yammy gifts. Nakon toga se mlada poduzetnica odvažila i prijavila na Sajam vjenčanja.

DOKTOR BAČVAR Made in Zagorje: Stare bačve pretvara u šankove, sudopere...

- Bila sam jako uzbuđena zbog svojeg prvog sajma. Prvo nismo privukli puno posjetitelja i noge su mi se odsjekle te sam pomislila: ‘Što ako je ovo pogrešno?’. No nakon nekoliko sati klijenti su počeli stizati i narudžbe su se nanizale. Onda sam se pitala: ‘Hoćemo li mi sve stići?’ - kaže Donna kojoj u poslu pomaže majka Sandra. 

Danas u ponudi imaju mnogo personaliziranih poklona - rakiju, med, bombone, lizalice, svijeće i još mnogo toga. Ključ uspjeha je, kaže Donna Keller, osluškivanje potreba klijenata.

- Mi im pokažemo što imamo i što radimo. Objasnimo im što je naša ponuda, ali i da sve ovisi o njima te o njihovim preferencijama. Ako dođu s nekakvom zamisli, odlično. Ako nemamo nešto slično trenutačno, nabavit ćemo - kaže Donna.

Ipak, onima koji nemaju ideja uvijek mogu nešto ponuditi i predložiti. Najvažnije im je, kako kaže, da je klijent zadovoljan. Kaže da je rad brzo prepoznat te se njihovi proizvodi, osim na vjenčanjima, daruju i kao zahvalnice za godišnjicu braka, krštenja, krizme, a neke se nalaze u apartmanima i suvenirnicama.

- Ljudi su shvatili da je važno zahvaliti se uzvanicima i gostima - objasnila nam je mlada poduzetnica. Klijent prvo odabire koji proizvod želi. Nakon toga opisuje kakve bi ukrase htio i što će na zahvalnici pisati. U timu imamo i dvije dizajnerice - objasnila je Donna. Prije nekoliko mjeseci zahvalnice su počele naručivati i tvrtke.

- Na njih stavljamo vizualni identitet tvrtke koja zahvalnice daruje svojim klijentima, partnerima i zaposlenicima. Imamo i nekoliko klijenata izvan Hrvatske. Posao ide jako dobro - pohvalila se Donna. Kako kaže, jedna je od rijetkih među vršnjacima koja je odlučila ostati u Hrvatskoj i postati poduzetnik.

- Lijepo je biti mladi poduzetnik. Iako mnogi to ne vjeruju, mislim da se u Hrvatskoj može nešto postići i zaraditi. Država podupire mlade poduzetnike. Najvažnije je imati ideju i biti jedinstven - govori. Punom parom je radila do samog porođaja.

50 GODINA BEAUTY TRADICIJE ‘U moj zagrebački salon žene hrle od 1969. godine do danas’

- Neposredno prije nego što sam rodila dobila sam upit od klijentice. Ispred rađaonice sam pisala odgovor i dogovarala posao. Bila sam svjesna da je to važno i da moram brzo reagirati. Iako nije bio zgodan trenutak, odlučila sam da je svaki klijent važan i da on, ako ne odgovorim brzo, može otići nekom drugom - priča Donna. Za personalizirane proizvode cijene se kreću od 13 do 30 kuna.

Klijenti se vraćaju i preporučuju ih drugima. Prodaje ih na društvenim mrežama i na sajmovima vjenčanja.

- Najbolje ide na Instagramu, tamo smo najzapaženiji - kaže Donna. Dodaje kako ponekad ni nema vremena za odmor, ali da ništa nije teško ako se radi s ljubavlju.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • DiFay 24.06.2019.

    Lijepa i pametna ... svaka čast... 👸

Komentiraj...
Vidi sve komentare