Roditelji rade domaći džem pa sam odlučila napraviti korak dalje. Sinula mi je ideja da bi te proizvode mogla personalizirati i ponuditi mladencima koji će ih dijeliti nakon vjenčanja kao znak zahvale. Tu je sve krenulo, priča nam Donna Keller (23).
POGLEDAJTE VIDEO:
Ideja je oduševila roditelje te su Donnu potaknuli da iz obiteljskog napravi vlastiti posao. Prvi korak bio je istraživanje tržišta.
Nakon toga je odlučila da će džemove pakirati u male staklenke te ih ukrasiti mašnama, trakicama i, po želji, imenima mladenaca. Dizajnerica Anja Zambelli napravila je vizualni identitet i nastao je brend Yammy gifts. Nakon toga se mlada poduzetnica odvažila i prijavila na Sajam vjenčanja.
- Bila sam jako uzbuđena zbog svojeg prvog sajma. Prvo nismo privukli puno posjetitelja i noge su mi se odsjekle te sam pomislila: ‘Što ako je ovo pogrešno?’. No nakon nekoliko sati klijenti su počeli stizati i narudžbe su se nanizale. Onda sam se pitala: ‘Hoćemo li mi sve stići?’ - kaže Donna kojoj u poslu pomaže majka Sandra.
Danas u ponudi imaju mnogo personaliziranih poklona - rakiju, med, bombone, lizalice, svijeće i još mnogo toga. Ključ uspjeha je, kaže Donna Keller, osluškivanje potreba klijenata.
- Mi im pokažemo što imamo i što radimo. Objasnimo im što je naša ponuda, ali i da sve ovisi o njima te o njihovim preferencijama. Ako dođu s nekakvom zamisli, odlično. Ako nemamo nešto slično trenutačno, nabavit ćemo - kaže Donna.
Ipak, onima koji nemaju ideja uvijek mogu nešto ponuditi i predložiti. Najvažnije im je, kako kaže, da je klijent zadovoljan. Kaže da je rad brzo prepoznat te se njihovi proizvodi, osim na vjenčanjima, daruju i kao zahvalnice za godišnjicu braka, krštenja, krizme, a neke se nalaze u apartmanima i suvenirnicama.
- Ljudi su shvatili da je važno zahvaliti se uzvanicima i gostima - objasnila nam je mlada poduzetnica. Klijent prvo odabire koji proizvod želi. Nakon toga opisuje kakve bi ukrase htio i što će na zahvalnici pisati. U timu imamo i dvije dizajnerice - objasnila je Donna. Prije nekoliko mjeseci zahvalnice su počele naručivati i tvrtke.
- Na njih stavljamo vizualni identitet tvrtke koja zahvalnice daruje svojim klijentima, partnerima i zaposlenicima. Imamo i nekoliko klijenata izvan Hrvatske. Posao ide jako dobro - pohvalila se Donna. Kako kaže, jedna je od rijetkih među vršnjacima koja je odlučila ostati u Hrvatskoj i postati poduzetnik.
- Lijepo je biti mladi poduzetnik. Iako mnogi to ne vjeruju, mislim da se u Hrvatskoj može nešto postići i zaraditi. Država podupire mlade poduzetnike. Najvažnije je imati ideju i biti jedinstven - govori. Punom parom je radila do samog porođaja.
- Neposredno prije nego što sam rodila dobila sam upit od klijentice. Ispred rađaonice sam pisala odgovor i dogovarala posao. Bila sam svjesna da je to važno i da moram brzo reagirati. Iako nije bio zgodan trenutak, odlučila sam da je svaki klijent važan i da on, ako ne odgovorim brzo, može otići nekom drugom - priča Donna. Za personalizirane proizvode cijene se kreću od 13 do 30 kuna.
Klijenti se vraćaju i preporučuju ih drugima. Prodaje ih na društvenim mrežama i na sajmovima vjenčanja.
- Najbolje ide na Instagramu, tamo smo najzapaženiji - kaže Donna. Dodaje kako ponekad ni nema vremena za odmor, ali da ništa nije teško ako se radi s ljubavlju.