Na društvenim mrežama građanima područja pogođenih potresom nude se rizični zajmovi, upozorava Hrvatska narodna banka.
Ti zajmovi nisu regulirani i nije jasno tko ih daje. Obično su nepovoljniji od onih koje daju banke i druge kreditne ustanove koje su registrirane pri HNB-u. Kod kredita koje nude na društvenim mrežama nisu sasvim jasni ni uvjeti, a kad ih potrošač zatraži, ponuditelj izbjegava dati jasan odgovor. Oni koji se odluče na takve zajmove izlažu se raznim rizicima.
POGLEDAJTE VIDEO: Salon za nokte otvorila u kontejneru
Mogu čak izgubiti novac i prije potpisivanja ugovora. Iznos koji im isplaćuju može biti manji od očekivanog, a mogu vratiti i znatno više nego što su mislili da su dogovorili.
Prije ugovaranja kredita banka mora potrošaču dati Europski standardizirani obrazac iz kojeg su jasno vidljive informacije o zatraženom kreditu, kamati i drugim troškovima, učestalosti i broju uplata, simulaciji u slučaju nepovoljnog kretanja tečaja i brojne druge informacije.
Forma obrasca je standardizirana pa potrošač može lakše usporediti uvjete kredita iste vrste u više banaka. One ponude koje to nemaju su rizične za potrošača, upozoravaju iz HNB-a.