Najuspješniju startup tvrtku jadranske regije, Bellabeat, osmislili su mlada slovenska dizajnerica i kiparica Urška Sršen (26) te njezin životni i poslovni partner, Umažanin Sandro Mur (26). Njihov najpopularniji proizvod, gadget LEAF, pametan je nakit namijenjen ženama koje žele pratiti svoje zdravlje. LEAF je do sada je prodan u više od 180 tisuća primjeraka. Prošle su godine, između ostalog, dobili prestižnu nagradu The Europas za najbolji europski zdravstveni startup, dok je suosnivačica Bellabeata, Urška Sršen, uvrštena na Forbesovu listu najuspješnijih ljudi u Europi mlađih od 30 godina.
Formirali su i tim koji je od dvadesetak mladih ljudi u godinu dana narastao na 85 zaposlenih u uredima u Zagrebu, San Franciscu i kineskom Dongguanu, a sve su uglavnom mladi iz Hrvatske i Slovenije. Mladi par, koji je spojila zajednička strast prema kite-surfingu lansirao je svoj najpopularniji proizvod LEAF u rujnu 2014.godine, a prodaji je od svibnja 2015. godine. S pametnog nakita podaci se šalju na aplikaciju na smartphoneu. Osim toga, aplikacijom se dobiva uvid u aktivnost, san i menstrualni ciklus, uzimanje kontracepcije i ovulaciju. Nudi i vježbe te rješenja za postizanje fizičke i mentalne stabilnosti.
- Tržište nosive tehnologije i pametnih uređaja od početaka je bilo orijentirano na mušku populaciju. Od samog dizajna do funkcija, malo je koji ‘wearable’ (nosivi gadget) bio usmjeren ženama, a nijedan nije konkretno bio usmjeren na zdravlje žena - priča mlada inovatorica. Odlučili smo, nastavlja, stvoriti svijest o zdravlju kao ključnoj komponenti, jer su fitness i vježbanje, na koje je većina konkurencije orijentirana, samo jedan dio, odnosno nisu dostatni za vođenje kvalitetnog života.
- Uz to, pošto sam po struci kiparica, najsklonija sam bila radu s drvenim materijalima te je to bila jedna od podloga koje su stvorile naš pametni nakit - LEAF. Američko reciklirano drvo je uz nehrđajući čelik glavna komponenta LEAFA. Pri dizajniranju sam imala na umu multifunkcionalnost nošenja nakita pa se LEAF može nositi kao narukvica, ogrlica i broš - kaže. S prvim proizvodom, BabyWatchom, nastupili su na startup natjecanju, Pioneers Festivalu 2013. u Beču, gdje su osvojili prvo mjesto.
- Michael Sibel bio je jedan od sudaca na Pioneersu. Predložio je da se prijavimo za program na Y Combinatoru, američkom startup akceleratoru. Nakon završetka programa dobili smo investiciju od četiri i pol milijuna dolara, koja je pokrenula tvrtku. Tada smo lansirali prvi Bellabeatov proizvod, uređaj za praćenje trudnoće, tj. otkucaja srca nerođenog djeteta koje se pratilo pomoću aplikacije - kaže Urška koja živi u Zagrebu.
Mentorski program kroz koji su prošli omogućio im je da nadograde svoje rješenje, ime promijene u Bellabeat te zainteresiraju daljnje investitore.
- Potom smo se predstavili na najvećem sajmu elektronike na svijetu, CES u Las Vegasu, i to je bio odličan potez - kaže Urška Sršen te dodaje kako su tada otvorili i narudžbe za distributere i trgovce. No nisu stali samo na tome - planiraju razvijati SHELL, drugu generaciju Bellabeata te BALANCE pametnu vagu.