Studirala sam marketing na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i odmah nakon završetka počela raditi u području marketinga i odnosa s javnošću. No nakon rada u velikim sustavima u struci, tijekom drugog porodiljnog dopusta, dala sam oduška svojoj kreativi i počela raditi stvari koje sam željela pokloniti svojoj djeci i dragim prijateljima kao trajnu personaliziranu uspomenu, priča Zagrepčanka Ivana Kelčec-Suhovec (32).
Tako je nastao i prvi proizvod - drvena kocka koja sadrži podatke rođenja njezine djece - datum, vrijeme i mjesto, imena roditelja te porođajnu visinu i težinu. Ovi posljednji podaci bili su i iznimno važni jer je Ivana tad shvatila da ih vrlo lako zaboravimo, a papire na kojima pišu zametnemo.
- Drvo je oduvijek pričalo najljepše priče, nosilo imena zaljubljenih koji su urezivali svoje inicijale u deblo drva ispod kojih su se sastajali, pa sam tako htjela da ono priča i one još ljepše priče - o produktu ljubavi dvoje ljudi te o svim sferama njihova života. Pa je tako drvena kocka ubrzo nosila i datume vjenčanja, krštenja, prvih pričesti, ali i stihova dječjih pjesmica i brojalica. Potom sam odlučila otvoriti kućnu radinost, a brend nazvati Little Miss Puu - govori Ivana.
Iako je ostala na primarnom poslu, Ivanine su ruke nastavile oblikovati i mnoge druge proizvode - prigodne poklone za rođenje djeteta, novopečene roditelje, useljenja, vjenčanja...
- Iskreno vjerujem da ljubav ide kroz želudac pa veliku pozornost i privatno pridajem hrani. Volim organizirati druženja i uz dobre zalogaje stvarati uspomene. Te sam zalogaje oduvijek voljela posluživati na drvenim daskicama pa sam jednostavno željela i od njih stvoriti nešto novo, neku novu priču. Tako su nastale daskice u raznim oblicima - svinjica koja donosi sreću, oblak za sanjare, maca, miš, zeko ili riba za ljubitelje životinja te klasične, okrugle i pravokutne.
Posebnost je što svaka od njih, kaže Ivana, nosi natpis po želji svakog kupca, a često se tu nađu i originalne izreke, recepti i duhoviti natpisi. Prvenstveno želi ponuditi originalne ideje, pa tako personalizira i brojne uporabne predmete: šalice za kavu, majice, bodije, pljoskice, pribore za kuhanje, pregače...
- Reakcije su prekrasne! Osim što imam predivnu komunikaciju tijekom izrade proizvoda, još me više vesele trenuci kad sam u prilici i osobno uručiti narudžbe te kad vidim istinsko veselje na licima. Bilo je čak i suza radosnica te mi zbog toga nije teško raditi po cijele dane, ponekad i do kasno u noć - smješka se Ivana.
Zasad radi samostalno, no prati razne natječaje i poticaje te se nada da će u budućnosti aplicirati na neki od njih. Poduzetnička klima je sve bolja, a prilike brojne.
- Ovo je prava mala kućna radinost u punom smislu te riječi. Cijelu ideju oko komercijalizacije daskica i ostalih proizvoda započela je moja majka, umirovljenica koja je željela nekako popuniti svoje vrijeme. Danas uskaču svi članovi obitelji i pružaju veliku podršku, no najviše moram zahvaliti suprugu koji organizacijski drži veliki dio te je pravi motivator u najtežim trenucima - kaže Ivana.
Little Miss Puu, kaže, uvijek će biti “posao za dušu”, područje u kojem istinski uživa i kreativno se igra, dok je redoviti posao privlači zbog brojnih drugih stvari.
- Budite odvažni i pokušajte ostvariti snove. Bilo da je riječ o kreiranju ponude i usluge, nemojte da ostane samo u mislima, nego je predstavite svijetu. Budite ustrajni i ne dopustite da vas ružna riječ, rokovi ili spor razvoj odvrati od onoga što ste započeli. Sjetite se osjećaja ponosa koji ste imali kod prve narudžbe i pokušajte ga zadržati cijelo vrijeme. Radite na sebi, na svojim željama, i ponekad se samo prepustite - zaključuje Ivana.
Otvaranje radinosti bilo je brzo i jako jednostavno
Potrebno je bilo samo prikupiti svu dokumentaciju i pri Uredu državne uprave - služba za gospodarstvo pokrenuti postupak, otvoriti žiro-račun, prijaviti se na Poreznoj upravi i odrediti način plaćanja poreza. Kroz manje od tjedan sve je bilo spremno za rad, prisjeća se Ivana. Iako je sve više kupaca koji do nje dolaze putem usmene predaje i preporuke, prisutna je i na Facebooku i Instagramu, preko kojih je najviše narudžbi.