Iako zvuči neobično, plaćanje nekog predmeta više ne znači da ćemo i dobiti više. U brojnim kategorijama proizvoda, zapravo je bolje kupiti jeftiniju verziju, savjetuju stručnjaci. Ovisno o tome kako mjerimo vrijednost, predmeti s višom cijenom mogu biti veće razočaranje naspram njihove jeftinije konkurencije.
Pogledajte video o odlasku u šoping preko granice:
1. Vino
Brojne su studije pokazale da većina ljudi ne zna razlikovati skupocjeno i jeftino vino. Osim toga, postoji i drugi rizik preplaćivanja vina - rizik kvarenja ako se ne skladišti dobro, što je čest slučaj.
2. Audio oprema
Kao i kod vina, većina ljudi također neće primijetiti razliku u kvalitetu zvuka skupljih i jeftinijih predmeta, a realno one skuplje ne moraju biti ništa trajnije. To se osobito odnosi na zvučnike, slušalice ali i kablove.
3. Kozmetika
Prosječna marža u kozmetičkoj industriji je ogromna, a sastojci preko 95 posto proizvoda u svojoj su bazi isti. Tako da plaćanje skupljeg proizvoda ne jamči bolju kvalitetu, niti dulji rok korištenja, već samo manju bočicu.
4. Sportska oprema
Iako vrhunski sportaši trebaju imati specijaliziranu opremu, kod prosječnog čovjeka ne postoji potreba za pretplaćivanjem tenisica, trenirki i druge opreme.
5. Techno i gadgeti
Svaki najnoviji uređaju izlazi s cijenom koja u roku prve godine dana pada za 20 posto, a poboljšanja naspram ranijih modela su minimalna, stoga je uvijek najpametnije kupiti onaj malo stariji model i dobiti istu kvalitetu za manje novca.
6. Dizajnerske traperice
Iako će za neke biti gotovo statusni simbol, studije pokazuju da dizajnerske traperice obično sadrže goru vrstu materijala - izblijedjelog i tretiranog raznim kemikalijama koje daju poseban izgled, ali i znatno skraćuju životni vijek.
7. Torbice
Funkcija je svakoj ista, no one su definitivno statusni simbol mnogima. Njihova cijena užasno varira, a studije pokazuju da one kožne nisu ništa trajnije od umjetnih materijala, koji su primjerice otporniji na vodu.
8. Avionske karte
To se osobito odnosi na kratke destinacije, jer studije za istraživanje zadovoljstva putnika ne ukazuju na veće zadovoljstvo skupljim letovima.