Dinko Romić (34) pravi je primjer toga kako se nekad uistinu isplati prihvatiti rizike koji u konačnici mogu dovesti do pravog uspjeha, jer ovaj diplomirani pravnik sam proizvodi čak 10 vrsta rakija, a uskoro će na tržište izbaciti i prvi hrvatski gin na bazi voćnih alkohola.
Nakon što je završio Pravni fakultet u Osijeku i stekao titulu diplomiranog pravnika, shvatio je kako ga pravo baš i ne zanima. Odrekao se prava i uredskih poslova te odlučio preuzeti obiteljski posao uzgoja voća. Nakon deset godina prodavanja voća ni to mu nije pružalo zadovoljstvo, a rješenje za njegove muke imao je njegov punac.
POGLEDAJTE VIDEO: Sam proizvodi 10 vrsta rakija
- Htio sam nekakvu dodatnu vrijednost za to voće i na nagovor punca, da stvar bude gora, odlučio sam se baviti rakijama. Prvo sam htio ići u voćne prirodne sokove jer sam vidio kako ih na tržištu nema puno i da su preskupi. Punac mi je rekao da sam lud i predložio da počnem proizvoditi rakije - prisjetio se veseli Dinko početaka.
Tako je uz pomoć punca krenuo u proizvodnju rakija. Prvu su rakiju ispekli u ljeto 2017., tad još ništa nisu prodavali jer su sve rakije stavljali na odležavanje. Prvu su rakiju od višnje prodali 2018. te je tako krenula njegova vrlo neočekivana i uzbudljiva priča.
Prve dvije godine u proizvodnji mu je pomagao punac prije nego što mu je rekao da je spreman nastaviti sam. I tako Dinko sam proizvodi i peče čak 10 vrsta rakija. Iako je uglavnom sam na svojem imanju, nekad uzme čovjeka da mu pomogne s težim fizičkim poslovima i radnike tijekom berbe.
Kad je smišljao ime, javio se grafičkom studiju i oni su mu predložili pet imena za njegove rakije.
- Jedan od pet prijedloga bio je Jedna. Meni je to odmah bilo to. U birtijama stalno čuješ: ‘Daj još jednu, daj još jednu!’. Ne mora biti da ljudi žele piti baš moju rakiju, ali čim kažu: ‘Daj još jednu’, automatski se svuda reklamiram - objasnio je Dinko.
Htio je mnogo uložiti u izgled svojih rakija, da ne budu 'samo još jedna rakija', nego prepoznatljivi brend. U osmišljavanju izgleda pomogla mu je i supruga.
Odlučili su kako će se svaka rakija razlikovati po boji etikete koja predstavlja boju voća od kojeg je rakija napravljena i da skoro svaka rakija ima crtež neke slavonske životinje, no zbog velikog izbora okusa neke rakije imaju i životinje ne toliko specifične za Slavoniju. Tako na boci travarice možemo vidjeti ovna jer sastojci dolaze najčešće s Paga i Velebita, a na boci rakije od jabuke vidimo divlju svinju u simpatičnom odijelu. Ideju za dizajn uzeo je, ne od drugih rakija, nego craft piva, jer su mu se takvi dizajni činili najsimpatičniji, ali i najmoderniji, dok je ideja životinja došla sa stranih ginova.
- Takvo pakiranje na kraju je postalo pravi pogodak. Viz-kultura nas je uvrstila u tri najbolja brenda u Hrvatskoj 2018. godine. U Kolumbiji na svjetskom natjecanju nezavisnih dizajnera proglašeni smo trećim najboljim alkoholnim brendom u svijetu. Novum nam je dao zlato za branding. Kad me pitaju što mi je najbolje uloženi novac, ja kažem upravo ovo - zaključio je Dinko.
Hrvatska će uskoro imati i novi hit za svjetsko tržište jer je u proizvodnji prvi hrvatski gin na bazi voćnih alkohola.
- U pogonu je prvi hrvatski, možda i europski gin na bazi voćnih alkohola. Gin je inače piće koje se radi od žitnog alkohola i borovice. Najbolji svjetski gin je iz Hrvatske. I mi, kad smo se malo ustalili s rakijama, odlučili smo probati napraviti gin na bazi voćnih alkohola - ispričao je Dinko.