Razgovor za posao jedan je od najstresnijih u životu, a kamoli kad čovjek sjedi pred Jeffom Bezosom, jednim od najmoćnijih poslodavaca na svijetu.
No, neki ga uspijevaju zadiviti, kao što je primjer s jednom ženom koja je medijima otkrila priču kako je uspjela dobiti posao kod njega.
POGLEDAJTE VIDEO:
Naime, postavio joj je samo dva pitanja te ju nakon odgovora odmah zaposlio.
Ann Hiatt se za posao u Amazonu zaposlila 2002. godine, no prije finala je morala proći niz razgovora da bi došla do samog šefa.
Prvo joj je Bezos postavio trik pitanje - procijenite broj staklenih ploča u Seattleu. Na to mu je odgovorila da kako bi došli do tog broja, najbolje vidjeti broj građana te podatke imaju li kuću, ured, koliko od njih ide u školu. Predložila mu je da u obzir uzmu te prosjeke.
Na koncu je radila s njime na čitavoj procjeni te su zajedno došli do rezultata.
Bezos je bio zadovoljan dobivenim odgovorom. No, slijedilo je drugo pitanje - koji su vaši ciljevi u karijeri? - pitao ju je.
Izjavila je da želi raditi u njegovoj kompaniji jer su u njoj zaposleni ambiciozni ljudi od kojih ima što naučiti.
Ta dva pitanja bila su dovoljna za jednog od najvećih biznismena i šefova ikad, da zaposli osobu na birano radno mjesto. Time je Bezos otkrio ne samo da je inteligentna te zna što želi, već i da je spremna na timski rad, pošto su do prvog rezultata došli zajedničkim radom.
Razgovor za posao ima nepisana pravila
Mnoga od njih su vrlo jednostavna. Ključno je da ne budete vulgarni te da birate riječi. Sjetite se da vas šef procjenjuje i po načinu ponašanja, ne samo odgovorima koje dajete.
Računa i na timski rad te priznavanje eventualne pogreške, stoga treba pokazati susretljivost u radu.
Humor je upitan, ovisno o tome poznajete li osobu s kojom razgovarate za posao ili ste je tek prvi puta vidjeli. Neki ljudi ne vole humor na poslu te nije nužno pričati viceve. Uostalom, tako možete nekoga i uvrijediti.
Ako razgovarate sa potencijalnim poslodavcem u tvrtki poznatoj po specifičnom kodeksu odijevanja i kulturi, prilagodite vlastitu odjeću tome. Time ćete pokazati da ste ih istražili te da vam je stalo do tog radnog mjesta. U suprotnom, djelovat će kao da ne marite za njih, što je također bitno na poslu - sklonost i odanost kompaniji i atmosferi zajedništva.
Ujedno možete na LinkedInu provjeriti račune zaposlenika te tvrtke. Provjerite što nose i kako su odjeveni te se vodite za time.
Ima još jedan korak - možete nazvati recepciju kompanije ili tajnicu nekog od šefova. Neće vam zamjeriti, već ćete dobiti dodatne bodove za poštovanje kompanije. Riječ je o vrlo jednostavnom postupku, a mnogi to ne rade.
Slušajte osobu pred vama kako biste kratko i točno odgovarali na pitanja.
U ranoj fazi razgovora ne pitajte o plaći, već kasnije, a i često poslodavac sam otkrije koja je plaća.
Ne pljujte po bivšim poslodavcima - ovaj koji sjedi pred vama može postati također vaš bivši poslodavac te će misliti da ćete i o njemu možda tako pričati naokolo.
Ne odgovarajte samo s da ili ne, naročito ako pitanje zahtijeva objašnjenje s vaše strane.
POGLEDAJTE VIDEO: POBJEDNIK MASTERCHEFA NAJVIŠE VOLI HRANU KOJU DRUGI SKUHAJU