Mala crna haljina kratka je, nepretenciozna večernja ili koktel haljina, koju je lansirala modna kreatorica Gabrielle Coco Chanel.
Odmah su ju usporedili s automobilom marke "Ford" koji je tada bio sinonim za masovnost, jednostavnost, nisku cijenu i crnu boju.
Chanel je haljinu dizajnirala tako da se na njoj ne vide mrlje i da dobro 'oblači' svaku ženu.
Ova haljina može biti različitih dužina, ali je uvijek jednostavnog kroja. Ona može biti savim obična, od jeftinijih materijala, ali može biti i skupocjena.
Modni kreatori i mnoge žene smatraju, da je mala crna haljina esencijalni dio ženske garderobe.
To je poznati zakon mode da bi svaka žena trebala imati svoju jednostavnu, elegantnu crnu haljinu koju može obući u svakoj prilici.
Prije nego što je lansirana kao modni standard, crna haljina je služila samo za izražavanje žalosti u zapadnom svijetu. (Na dalekom istoku je bijela boja boja žalosti).