Kad upoznate Elizabetu Novaković, 23-godišnju dizajnericu vizualnih komunikacija, odmah vam je jasno kako je akademskim rokovnicima Acro u dvije godine uspjela osvojiti ne samo hrvatsko nego i strano tržište. Energična, pozitivna, pesimizam je “uhvati” jedanput na godinu i ne zamara se kritikama, osim ako su konstruktivne. Iako u početku zamišljen kao studentski rokovnik, jer je tad još studirala, za njim su se pomamili i “stariji”, tako da za novu kolekciju nije imala izbora nego ga nadograditi i zadovoljiti sve one koji “ovise” o njemu (nema više izlika da ne vratite knjigu u knjižnicu na vrijeme).
- Nije me bilo strah da neću uspjeti niti sam razmišljala o riziku. Nakon prve godine bila sam zadovoljna, no sad vidim da sam neke stvari mogla i prije napraviti - kaže. Na ideju o “hrvatskom superrokovniku” došla je u studenome 2011. dok je sušila kosu. Svaku novu godinu počinjala je s novim rokovnikom jer akademski nije postojao, pa je imala po dva rokovnika što ju je jako frustriralo.
- Najbolje ideje i dolaze u kupaonici - kroz smijeh govori i dodaje kako je kod nje sve išlo obratnim slijedom. Bacila se najprije na skiciranje, našla investitora i nakon šest mjeseci prvi rokovnik Acro ugledao je svjetlo dana.
- No uspjeh ne dolazi preko noći. Treba biti uporan i ne dopustiti da te išta pokoleba. Naravno, postojala je mogućnost da ne ostvarim ideju, ali nisam bila na iglama. Prva promocija bila je na Danu D gdje sam prodala samo 25 komada jer ljudi nisu ni znali za njega, no tamo sam upoznala dvije važne osobe, mentore koji su mi pomogli da izguram ideju do kraja. Iako sam organizirana, usmjerili su me kamo da idem, kako da pitam, što da radim - prisjeća se. Odjenula je žutu haljinu i u njoj tri dana zaredom kucala od vrata do vrata dok god nije ušla u dućane - i uspjela. Za drugu kolekciju, koja je odnedavno u prodaji, osmislila je koncept s jedinstvenim ID kodom.
- Nakon što napišeš osvrt ili osobni citat, fotografiraš ga i objaviš pod hashtagom #goalachiever na Instagramu i Facebooku te se on automatski učitava na našu stranicu - objašnjava Eli. A ideja joj je sinula u automobilu.
- Na putu od Zagreba do Splita, kamo sam išla predstaviti svoj brend na Startup Weekendu, smišljala sam taj novi koncept. Kako sam freelancer, počela sam usporedno raditi u dizajnerskom studiju i bila sam nemotivirana. I to se događa. Nisam prošla prvi krug, ali na kraju je Acro pobijedio jer su napravili iznimku pa sam radila projekt s još jednom curom - govori i dodaje da ljudi ne znaju postaviti ciljeve.
- Ako misliš da možeš, onda ćeš i uspjeti. U životu ima loših trenutaka, ali trebaš znati kamo ideš i što želiš - ističe. Kao mala htjela je biti zubarica, a onda se prebacila na taekwondo. Ipak, nakon 13 godina presudila je ljubav prema dizajnu.
- Mama je arhitektica, radi u studiju za dizajn. Često sam dolazila kod nje i to me zaintrigiralo. Ali kod mene postoji samo riječ ‘možeš’. Kad sam upisala dvije godine crtanja za fakultet, skoro sam dobila dijagnozu ‘nema talenta’ (smijeh), ali nisam se predala. Kad počnem od nule, meni je to još bolje. Da sad odlučim biti zubarica, mislim da bih uspjela bez problema - kaže. Zahvalna na svemu što je postigla, čvrsto stoji s obje noge na zemlji. Ako Acro ne zaživi, dodaje Eli, ovo je itekako dobar temelj za novi posao, a kako gradiš iz temelja, tako će ti i biti.
- Acro je samo početak. Za pet godina vidim se kao govornik u svijetu jer imam veliku želju utjecati na ljude. Zato, usudite se sanjati i željeti - zaključuje Elizabeta.
Rokovnici Acro original (69,90 kn) dobili su pojačanje mnogih ilustratora. Prodaju se na www.acro.com.hr te u knjižarama (Školska knjiga, Prosvjeta, Naklada Ljevak) i concept storeovima u Zagrebu, Splitu i Zadru.
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote besplatno ekskluzivno uz 24sata!