To je to što me zanima!

Novi trendovi: Moda je konačno odrasla. Polako, ali sigurno se odmiče od klinaca s TikToka

Već nekoliko sezona, svijet mode intenzivno traga za novim obožavateljima na društvenoj mreži koju uglavnom koriste mlađe generacije, no sada se fokus promijenio
Vidi originalni članak

Modna industrija posljednjih godina koketira s generacijom Z, dizajneri i njihovi timovi trude se da postanu viralni na TikToku. Svaka društvena mreža ima svoju publiku, a na ovoj su i dalje uglavnom mladi i vrlo mladi ljudi, što trendove čini specifičnima - ne pašu svima, jer svako životno razdoblje ima svoje stilske fore.

Ipak, čini se da je ta etapa djelomično gotova, jer trendovi koji su ovih dana predstavljeni u Milanu, odnosno na tamošnjem tjednu mode, više su okrenuti kolekcijama za zreliju, odraslu publiku.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Sklonost klincima nisu pokazivali samo pristupačni brendovi, već i oni luksuzni, no činjenica je da vrlo mladi ljudi nemaju ni približno tu platežnu moć kakvu imaju njihovi roditelji i odrasli općenito. Iako je fora biti na svim platformama, brendovi se moraju odlučiti kome će ići najprije, odnosno gdje je njihova publika.

VINTAGE CHIC Dugačke rukavice: Impresivna povijest večernjeg dodatka stilu

TikTok je super i fora, no očito strategija nije u potpunosti upalila. Ako i nešto postane viralno, ipak nije sigurno da će se taj korak ekonomski isplatiti. Naravno da su i trendovi za mlade u njihovom stilu, no nešto se sada mijenja.

To je jedan od razloga zašto su novi milanski trendovi više okrenuti odraslima, klasici, eleganciji - ipak je Italija domovina fine robe za one koji znaju što je bezvremenska kvaliteta. Čak je i Moschino odbacio šarene balone i izgled lutkice, jer njihov kreativni direktor  Jeremy Scott neko je vrijeme podržavao vrlo infantilan stil.

VRLO ELEGANTNO Stylish detalj za muško odijelo: Složite maramicu na 7 načina

Blumarine je također donio više taman, zagasiti i vrlo elegantan stil, a tu su i vodeća imena milanske, ali i svjetske scene koja su snažno prigrlila više 'grown up' stilski okvir. Brendovi Prada, Armani, Bottega Veneta, Tod's, Jil Sander, Ferragamo, Dolce & Gabbana, Bally i Missoni - svi su oni predstavili kolekcije okrenute klasičnim linijama i više bezvremenskim stilovima, kakve klinci u pravilu ne nose.

Moguće da je moda odustala od snažne povezanosti - novog i mladih. Naime, više nije ključno da je ono što je novo, svježe, ujedno relevantno samo mladim generacijama. Već je sada novo pravilo, a to je da odjeća za nove sezone donosi svježinu za srednje i zrelije generacije. I to s punim pravom, a ako to radi Milano, to nešto znači za čitav modni svijet.

OUTFIT DANA Mekana torba tamnih tonova: Stilska poslastica za dnevni look

Osim toga, još jedna stvar utječe na perspektivu i poruku novih kolekcija. Manje hit trendova ljudima kao da daje sigurnost da će istu robu nositi duže vrijeme, a ne samo jednu sezonu. Nadalje, ekologija i održivost posljednjih su godina sve glasniji ne samo kao pokreti, plakati i neka tamo osoba koja nosi samo second hand. Taj pogled na čitavu situaciju ulazi u svijet luksuza, jer skuplje i klasično je ujedno kvalitetnije, nosit ćemo to godinama. Da, i to je ekološki okvir, prilagođen platežnoj moći dobrostojećeg kupca. 

Čak je i Gucci smiren, nema više tog ekstremnog maksimalizma kojeg je radio Alessandro Michele.

Moda kao da je djelomično napustila taj šareni tinejdžerski svijet u kojeg je vjerovala posljednjih godina, sada je vrijeme za finu klasiku i eleganciju, najavljenu za sljedeću jesen. Nema tu dileme, publika je odrasla, željna je finoće i robe koja ne podliježe baš svakom trendu u jurećem digitalnom okruženju.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare