Izvršni direktor Nikea rekao je da je internetska prodaja 'nova normalno' nakon što je digitalna prodaja ove marke naglo porasla za 82 posto u posljednjem kvartalu. Internetska prodaja više se nego udvostručila u Europi, Bliskom Istoku i Africi, objavila je tvrtka u utorak, a financijski izvještaji su pokazali da se prodaja oporavila na razinu prije pandemije.
POGLEDAJTE VIDEO: Doktori za tenisice: Restauriraju i crtaju po obući
- Znamo da je digitalno novo normalno. Ubrzani prelazak potrošača prema digitalnom će ovdje i ostati - rekao je izvršni direktor John Donahoe. Unatoč porastu internetske prodaje, prihodi od veletrgovine i trgovina u vlasništvu Nikea padali su tijekom 'lockdowna'. Nike, koji prodaje odjeću, obuću i sportsku opremu, rekao je da je manje kupaca posjetilo trgovine tijekom pandemije, iako su gotovo sve njihove trgovine bile otvorene tijekom posljednjeg tromjesečja.
Ukupni prihod za tri mjeseca do 31. kolovoza smanjio se za 1 posto u odnosu na prošlu godinu, na 10 milijardi dolara, iako je to bilo više u odnosu na šest milijardi dolara u prethodnom tromjesečju. Ukupna tromjesečna prodaja odjeće tad je pala osam posto u odnosu na prošlu godinu, a prodaja opreme pala je za 17 posto. Jedina kategorija proizvoda koja je zabilježila sveukupni rast bila je obuća, s povećanjem prihoda od četiri posto.
No sve su ove brojke značajan napredak u odnosu na tromjesečje koje je završilo 31. svibnja, kada je prodaja pala za 35 posto za obuću, 42 posto za odjeću i 53 posto za opremu u usporedbi s istim razdobljem 2019. godine. Rezultati su premašili očekivanja analitičara, a dionice Nikea skočile su 13 posto na rekordno visoku razinu.
Dvostruka prodaja u Europi
Nikeova prodaja u Europi, Bliskom Istoku i Africi pokazala je snažan porast, više nego dvostruko u odnosu na prethodno tromjesečje. Prodaja u zadnjem tromjesečju bila je pet posto veća nego u istom razdoblju 2019. godine. Prihod se nije oporavio u pacifičkoj Aziji i Latinskoj Americi, već je pao 18 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, potaknut naglim padom u svim kategorijama proizvoda. Oko 10 posto tamošnjih Nike trgovina ostalo je zatvoreno, dodala je tvrtka.
Prodaja njihove marke obuće Converse porasla je za 1 posto, na 563 milijuna američkih dolara, zbog velike potražnje u Europi i veće globalne digitalne prodaje, navodi se. Neto prihod Nikea porastao je za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu, na 1,52 milijarde dolara.
Bruto marža Nikea kod svih robnih marki Nikea i Conversea pala je za 0,9 posto. To je zato što je uveo veće promocije kako bi smanjio višak zaliha i izazvao veće troškove kod lanca opskrbe, rekli su iz tvrtke.
- Tvrtkin brzi oporavak se temelji na ubrzavanju tempa robne marke i digitalnom rastu - rekao je Matt Friend, Nikeov izvršni potpredsjednik i glavni financijski direktor.
- Nastavljamo ulagati u mogućnosti koje će potaknuti našu digitalnu transformaciju koju vode potrošači, katalizirajući dugoročni rast i profitabilnost Nikea - izjavio je Friend, piše Business Insider.