Crveni ruž na ženskim usnama je vrlo seksi i muškarci ga takvim i doživljavaju. To ne čudi obzirom da je to i razlog zašto ga žene uopće koriste. Stručnjaci koji su proučavali povijest bojanja usana u crveno došli su do zaključka da je primarna funkcija crvenog ruža to da usne izgledaju kao ženske genitalije. Tome je razlog i želja mnogih za povećavanjem usana. To možda zvuči sirovo i površno, ali čini se da je tako, iako mnoge žene to ne bi nikad priznale - podsvijest radi svoje.
U 16. stoljeću ljudi su vjerovali kako je crveni ruž magičan te da čak može otjerati smrt.
- Antropolozi vjeruju da crvene usne služe kao podsjetnik na stidne usne koje pocrvene i nabubre ako je žena uzbuđena. U novije vrijeme usne su gotovo uvijek našminkane u nijansama ružičaste ili crvene, a zatim se na to dodaje završni sloj sjajila kako bi izgledale vlažne i sjajne - objašnjava Diane Ackerman, autorica knjige "Prirodna povijest naših čula". Dodaje kako je takvo ponašanje žene zapravo podsvjesni pokušaj oponašanja vlastitog fizičkog stanja tijekom seksualne uzbuđenosti.
Značaj i korištenje ruža mijenjao se kroz stoljeća i nije uvijek aludirao na seks. Otprilike oko 3500. godine prije Krista sumerska kraljica Shub-ad usne je bojala smjesom bijelog olova i usitnjene crvene stijene. Crvene usne tad su označavale visok društveni status. U Staroj Grčkoj crvene boje za usne bile su rezervirane uglavnom za prostitutke.
Početkom Srednjeg vijeka crkva je kritizirala upotrebu crvenog ruža, ali u Engleskoj su žene ipak nijansirale usne bojom ljiljana ili ruže jer se to smatralo bojama "čistoće". Mnoge žene su tad ruž proizvodile miješanjem ovčje masti i pirea od crvenog korijenja. U 16. stoljeću ljudi su vjerovali kako je crveni ruž magičan te da čak može otjerati smrt.
U 19. stoljeću kraljica Viktorija javno je proglasila šminku nepristojnom i šminjkanje je postalo društveno neprihvatljivim. Ali, nagon žena u želji da imaju crvene usne bio je jači pa su se snalazile drugačije - usne su trljale ili grickale kako bi bile crvenije, piše The Open Mind.