Prema novoj odluci Vlade, plaćat će se manja posebna naknada za okoliš koju plaćamo pri registraciji automobila. Za većinu automobila, odnosno za one na benzinski i dizelski pogon, naknada će biti pet posto manja.
POGLEDAJTE VIDEO (Prodaja novih automobila):
Nešto više će to pojeftinjenje osjetiti oni koji voze hibridne automobile i električne. Vlasnici hibridnih automobila će plaćati otprilike upola manju naknadu, a oni koji voze aute na struju je više neće morati plaćati.
Ta posebna naknada za okoliš plaća se pri registraciji automobila i vozač pritom dobije rješenje Fonda za zaštitu okoliša u kojem je obrazloženo kako se ta naknada izračunava.
Na primjer, za vozilo s dizelskim motorom koje ima emisijski razred Euro IV i radni obujam 1997 kubika izračunali su da je jedinična naknada 52,50 kuna. To množe s nekoliko korektivnih faktora. Onaj za obujam motora može biti između 1 i 1,8, koliko je za najsnažnije aute. Drugi je koeficijent za emisijski razred vozila, koji može biti između 1 i 2,4, a najviše je za aute koji najviše zagađuju. U našem primjeru je to 1,2. Još treba pomnožiti trećim koeficijentom koji je za vrstu goriva - za dizel je 1,2, a za benzinski motor i aute na plin je 1. Auto iz primjera je prošle godine na registraciji platio 75,60 kuna te posebne naknade za okoliš.
Osnovnu cijenu određuju i prema broju kilometara koje je prešao taj auto tijekom godine pa će manje platiti onaj tko vozi manje i manje zagađuje. Početna naknada za kategoriju vozila M1 je 35 kuna. Tolika je početna naknada dosad bila za sve automobile koji su u prethodnoj godini prešli manje od 10.000 kilometara.
Tako je dizelski automobil koji je u istoj kategoriji vozila, ali je tijekom godine prešao manje kilometara morao platiti 50,40 kuna posebne naknade za okoliš, a auto s benzinskim motorom iste kategorije zbog manjeg korektivnog faktora 42 kune. Ako će nova naknada za okoliš biti pet posto manja nago sad, prvi dizelaš bi trebao platiti 3,78 kuna manje, drugi 2,52, a benzinac 2,1 kunu manje.
To smanjenje od pet posto dio je akcijskog plana za smanjenje neoporezivih i parafiskalnih davanja iz 2020., a u Vladi procjenjuju da će građani i gospodarstvenici tako uštedjeti 10 milijuna kuna. No u Hrvatskoj je oko 2,3 milijuna registriranih vozila, tako da će prosječna ušteda biti 4,3 kune.