To je to što me zanima!

Na tehničkom pregledu auto može pasti i zbog loših guma

Zbog opasnih nedostataka kao što je curenje plina iz instalacije, kočnica koje ne rade ili jako oštećenog sustava upravljanja, na tehničkom pregledu mogu skinuti registracijske pločice i zabraniti vožnju tim vozilom
Vidi originalni članak

Gume na autu moraju biti pravilne dimenzije i ne smiju biti jako potrošene, truba mora biti glasna, brisači moraju dobro raditi i omogućiti da se jasno vidi van, ovo je samo dio onoga što će gledati na tehničkom pregledu.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Sve to možemo i sami provjeriti prije odlaska u stanicu za tehnički kako nas ne bi srušili. Možemo sami provjeriti i rade li sve žaruljice, vraća li se sigurnosni pojas, ali i kako rade kočnice, koči li ručna na prvom, drugom “zubu” ili tek kasnije. Osim toga, auto mora na tehničkom pregledu biti čist kako bi se mogla vidjeti eventualna oštećenja i korozija.

CIJENE PO GRADOVIMA Parkirali ste i izgubili karticu? Evo kolika će vam biti kazna u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Zadru...

- Zbog svega toga se može pasti na tehničkom. Sve je definirano propisom što se mora pogledati i koji se nedostaci mogu tolerirati, a zbog kojih se pada. Ako je nedostatak manji, kao što je površinska korozija, manja udubljenja na karoseriji ili ako ne radi jedna od dvije lampice kod registracijske pločice, na to će se samo upozoriti vlasnika i morat će to popraviti do sljedećeg tehničkog pregleda - pojašnjava Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

Na tehničkom će sve detaljno pregledati, a u većini stanica kamere sve snimaju, pa se i kasnije može provjeriti što je pregledano i je li bilo nedostataka.

KUPUJU DOBRE KRITIKE Ne treba vjerovati recenzijama proizvoda na internetu jer su mnoge od njih lažne

- Veće nedostatke treba otkloniti u roku od 15 dana, a to su, primjerice, nejednako kočenje na lijevoj i desnoj strani, istrošene ili krive gume ili ako ne rade svjetla. Može se pasti i zbog veće korozije, koja najčešće zahvaća blatobrane. No neprolazak zbog toga je vrlo rijedak. Najčešći razlozi pada na tehničkom pregledu su vezani uz sigurnost. Utvrdimo li da je vozilo nesigurno, da ima opasan nedostatak, možemo mu skinuti registracijske pločice, na primjer ako ne rade kočnice ili ako je kvar na upravljačkome mehanizmu takav da može otkazati na prvom zavoju. Isključit ćemo iz prometa i vozilo u koje je ugrađen plin, a ustanovimo da pušta instalacija - rekao je Pejić.

Lani 21 posto automobila nije prošlo na tehničkom. Najčešći uzrok su neispravne kočnice, potom svjetla, pa gume, osovine i kotači. Razlog pada na tehničkom pregledu neće biti nedostatak prve pomoći, rezervnih žaruljica, signalnog trokuta, rezervne gume ili sredstva za krpanje i punjenje gume, no zavirit će u prtljažnik i provjerit će jesu li u autu te upozoriti da ih treba nabaviti. No Pejić napominje da vozilo mora biti onakvo kakvo je bilo pri prvom tehničkom pregledu. To znači da, ako je kombi registriran za osam putnika, mora imati osam sjedala, a na kombiniranim ili teretnim verzijama ne smiju se na svoju ruku raditi preinake.

Idi na 24sata

Komentari 18

  • maj 12.03.2021.

    Jel ovaj glup ili nezna kako prolaze oni sa nedostacima na automobilu.Kao i sve u ovoj jadnoj državi podmičivanjem i poznanstvom.

  • sveinista 12.03.2021.

    Kako proci prvi put? Kupuj novi auto svake tri godine ko sav normalan svijet i nemas problema. Poslije tri godine ko ga kupi polako dolazi za zamjenu sve. Vozim tri godine i nek se neko drugi zajebava dalje.

  • Crvenkapica_011 12.03.2021.

    Sve je to, oko tehničkog i registracije postalo toliko naporno, da sam se rado odrekla auta. Prodala sam ga, i nisam se pokajala. Zbog izolacije mnogo manje vozim, pa mi je, kad mi treba, lakše da iznajmim iz autorent-a, i da me ne boli glava.A doći će neko bolje vreme, pa ću kupiti nešto novo...

Komentiraj...
Vidi sve komentare