Većini se ljudi barem jednom u radnom vijeku dogodilo da se ne osjećaju dobro i da jednostavno nisu u stanju raditi taj dan, ali kako o tome obavijestiti šefa? Bilo bi možda najlakše poslati kratku poruku na WhatsApp, no je li to baš najbolji način?
POGLEDAJTE VIDEO:
Kod nas se često može čuti kako 'Hrvati prečesto otvaraju bolovanja, a u 2018. je prema HZZO-u bolovanje otvorilo 54.128 zaposlenika. Sukladno 'zakonu velikih brojki' i puno brojnijoj populaciji, u Velikoj Britaniji je ta brojka puno veća, a Britanci su u istoj 2018. 'odležali' 141,4 milijuna radnih dana.
Istraživanja su pokazala kako se češće razbolijevaju žene, a najviše su na bolovanju stariji radnici i oni s kroničnim zdravstvenim smetnjama. Osim njih, podacima Ureda za nacionalnu statistiku (ONS), više bolovanja uzimaju i radnici koji rade skraćeno radno vrijeme, te oni zaposleni u tvrtkama s 500 ili više zaposlenih.
Među najčešćim razlozima odsutnosti s posla su bezopasne, lakše bolesti poput kašlja ili prehlade, problemi poput bolova u leđima i vratu, ali i mentalna stanja poput stresa, depresije i anksioznosti.
Kad javimo da smo bolesni i da ne možemo doći na posao, piše Huff Post, činimo kolegama 'uslugu' jer ne širimo eventualnu zarazu - a direktorica tvrtke za radnu etiketu Lucy Hume kaže da se zbog toga ne bismo trebali loše osjećati.
Što se tiče načina na koji ćete priopćiti da nećete biti na poslu. direktor za stručnog tijela za razvoj ljudskih resursa CIPD-a Ben Willmott kaže:
- Najbolje je da slijedite ono što ste u firmi dogovorili; negdje ljudi trebaju nazvati i razgovarati sa nadređenim, dok je na drugim mjestima dovoljno poslati e-mail - objasnio je Willmott za Huff Post, a dodaje i da je 'obično najbolji telefonski poziv, ali van radnog vremena.
- Obavijestite nadređene čim donesete odluku da niste dovoljno dobro za ići na posao, npr. večer prije - poručio je koji kaže i kako su 'poslodavci dužni brinuti o zdravlju i dobrobiti osoblja.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM: