Naručio sam prozore i vrata za kuću, dobio predračun, dovezli su stolariju te je ugradili. Platio sam u gotovini u studenome 2016. i za to dobio potvrdu. Tad su počeli problemi, požalio se čitatelj.
- Predračun je bio na 30.500 kuna. Ostali smo dužni 1500 kuna za mreže protiv komaraca za dva manja prozora koja smo dodatno naručili. No njih su pogrešno ugradili. Manjeg su uspjeli ugraditi u veći otvor, a većeg u manji - govori investitor koji je tražio da prozore zamijene i svaki ugrade na njegovo mjesto.
- Majstor živi u susjednom selu te je obećao dostaviti račun i otkloniti nedostatke. Zadnji put je došao u rujnu, kad je pokušao postaviti pogrešno izmjerene i napravljene mreže protiv komaraca. Nije išlo - kaže čitatelj i dodaje kako već osam mjeseci, kad ga nazove, majstor obećaje da će doći sljedeći tjedan.
- Kad majstor oteže radove, savjetujem investitoru da mu na adresu tvrtke preporučenom poštom i s povratnicom pošalje prigovor u kojem će navesti koji radovi ili proizvodi su bili naručeni, koji je bio rok isporuke, koliko je i kad plaćeno, je li problem u kašnjenju isporuke, odnosno radova ili uočenim nedostacima. Treba i zatražiti da se u naknadnom roku od 15 dana, na primjer, koliko je propisan rok za odgovor na sam prigovor, nedostaci otklone ili naručena roba isporuči - pojašnjava Dunja Mak, pravnica Savjetovališta za potrošače u Osijeku.
Dodaje i kako prigovoru treba priložiti preslike dokumenata koje ima. Prema Zakonu o zaštiti potrošača, trgovac, u ovom slučaju majstor, mora u roku od 15 dana otkloniti nedostatke ili odgovoriti na prigovor u kojem potrošač treba napisati i da će ga u protivnom prijaviti tržišnoj inspekciji, odnosno sudovima časti Hrvatske obrtničke komore ili Hrvatske gospodarske komore, ovisno o tome je li riječ o obrtniku ili vlasniku tvrtke. U oba slučaja, postupak je isti.
- Mnogi potrošači dogovaraju poslove s ‘majstorima’ koji nisu registrirani poslovni subjekti te rade na crno i ispod cijene. Kad u takvim slučajevima nastane problem, to nije potrošački spor i ne primjenjuje se Zakon o zaštiti potrošača. Prvobitna niža cijena na kraju za potrošača može ispasti puno skuplja ako nastane problem i reklamacija se ne može riješiti dogovorom - upozorava pravnica Dunja Mak.
Zato savjetuje ugovaranje poslova s registriranim poslovnim subjektima, kao i inzistiranje na tome da se izda račun koji je dokaz kupovine ili obavljenog posla. Obje strane trebaju potpisom potvrditi koji posao se ugovara ili proizvod naručuje, rokove, cijenu i sve druge detalje koji bi mogli olakšati rješavanje eventualnih problema.
- Ako je plaćeno unaprijed, a ugovoren je rok za završetak radova dulji od 30 dana, pa je ugovor raskinut, trgovac mora isplatiti kamate po stopi svoje poslovne banke za oročene štedne uloge na tri mjeseca za razdoblje od primljenog predujma do završetka radova - kaže Dunja Mak, pravnica Savjetovališta za potrošače u Osijeku.