Tim psihologa otkrio je da se tri dimenzije osobnosti od Velikih pet, ekstraverzija, savjesnost i otvorenost prema iskustvima, mogu točno zaključiti iz upotrebe pametnih telefona ljudi. Druge dvije dimenzije, slaganje i emocionalna stabilnost, ostaju skrivene barem za sada.
- Procjenjivali smo osobnost u smislu Velikih pet osobina ličnosti, najčešće korištenog i dobro uspostavljenog sustava u psihološkoj znanosti za organiziranje osobina ličnosti. Ova taksonomija opisuje ljudsku osobnost kroz pet širokih i relativno stabilnih dimenzija: otvorenost, savjesnost, ekstraverzija, ugodnost i emocionalna stabilnost, pri čemu svaka dimenzija podrazumijeva veći broj specifičnijih aspekata - rekli su istraživači pod vodstvom Clemensa Stachla sa Sveučilišta Stanford.
POGLEDAJTE VIDEO:
Koristeći Veliku petorku kao polaznu točku, znanstvenici su htjeli ispitati mogu li se obrasci korištenja pametnih telefona - poput upotrebe aplikacija, komunikacije i društvenog ponašanja, slušanja glazbe, ukupne telefonske aktivnosti te dnevnih i noćnih telefonskih aktivnosti - koristiti za točno predviđanje osobine ličnosti.
Otkrili su da mogu. Točnije, istraživači su točno predvidjeli 57% osobina ličnosti iz podataka povučenih iz mobilnih telefona ljudi. Neke je osobine ličnosti bilo lakše predvidjeti od drugih. Istraživači su otkrili da je društvenost najpredvidljivija osobina, a dobroćudnost najmanje predvidljiva. Ostale osobine ličnosti koje su bile vrlo predvidljive iz podataka s mobitela bile su ljubav prema redu, osjećaj dužnosti i samosvjesnost.
Među tri predvidive dimenzije taksonomije ličnosti Velike petorke, broj noćnih poziva bio je najbolji pokazatelj ekstraverzije, upotreba vremenske aplikacije navečer bila je najbolji pokazatelj savjesnosti, a duljina nečijih SMS poruka bila je najbolja pokazatelj otvorenosti, prenosi Psychology Today.