To je to što me zanima!

Mladi sve više kupuju fejk: Nije bitno je li original, sve dok ima ime ili brend slavnog autora

Prema nedavnoj studiji Ureda za intelektualno vlasništvo Europske unije, 52 posto mladih u dobi od 15 do 24 godine izjavilo je da je kupilo barem jedan lažni proizvod na internetu, tijekom prošle godine
Vidi originalni članak

Informaciju je objavila kompanija 'Property and Youth Scoreboard', koja svake godine analizira i istražuje stavove mlađih generacija prema kupnji krivotvorenih proizvoda, a time i kršenju intelektualnog vlasništva. Neka dizajnerska imena su, naime, toliko utjecajna da zapravo utječu na sve moćnije tržište lažnih proizvoda.

Ovogodišnja studija temelji se na uzorku od 22.021 osobe u rasponu od 15 do 24 godina, iz svih zemalja Europske unije.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Mladi fejk robu kupuju ne samo radi utjecajnih imena, već i naprosto zato što je toliko ima, dostupna je na raznim online adresama.

Pandemija je potaknula veću kupovinu online, a to je idealan medij za dućane koji prodaju lažnjake. Tu se radi ne samo o torbicama, već i o nizu drugih stvari, od majica i hoodica do tenisica. No, mladi ne kupuju samo odjeću i modne dodatke koji su fejk, već i kozmetiku te elektroničke uređaje, piše nssmag.

BAŠ CU SHIC Svi nose mekane, male torbice elegantnog stila: Super modne ideje imaju Jelena, Marina i Ilda

Prema tim procjenama, OECD procjenjuje da će ukupna vrijednost krivotvorenih proizvoda i robe dosegnuti oko 22 trilijuna kuna u sljedećih par godina. Tome u prilog ide i logomanija koja kaže - bitno je na sebi nositi neko utjecajno ime, nije bitno je li to original ili ne.

Naravno, mladi te dobi rijetko imaju mogućnost kupiti neku Balenciaga ili Chanel stvar, stoga su tu fejkovi da im omoguće da se uvrste u ljubitelje tih brendova te time naglase sklonost svijetu luksuza. Ovo su sve modni znakovi, odnosno time se svrstavaju u razne grupacije, što je naročito naglašeno kod mladih koji traže vlastiti identitet. Najlakše im se okititi nekim imenom i otkriti pripadnost 'plemenu'.

VELIKI KREATIVCI Androgine zvijezde nekad i sad: Od Davida Bowieja do Hepburn, Grace Jones i Tilde Swinton

No, boljku financijskim vlastima diljem svijeta već daju proizvođači fejkova i to već desetljećima. Od kad su osamdesete i devedesete donijele na svijet mega brendove i njihovo ultimativno obožavanje, sve se promijenilo. Zato sada imamo razne jeftine stvari sa skupim imenom, no kvaliteta je upitna. Nema veze od čega je, bitno da piše, a istovremeno svijet fejkova cvate. Financijske institucije, stoga, čeka još mnogo posla.

Osim toga, kad je riječ o kvaliteti, neki se pitaju, isplati li se uopće kupiti neki original. Naime, Business of Fashion je objavio slučaj žene iz Miamija koja je, nakon što je usporedila prave Gucci gumene papuče s onima kupljenim na DHgateu, počela kupovati replike, zadovoljna njihovom kvalitetom.

- Kako sve više luksuznih marki seli proizvodnju iz Europe u Aziju, to je pomoglo u širenju uvjerenja među nekim potrošačima da su ti fejkovi zapravo proizvedeni u istim tvornicama koje rade i originale - objavio je Business of Fashion.

MEGA CIJENE Moda nikad nije bila ovako skupa: Traper jakna za 32.000, minica za oko 10.000 kuna

Ovoj situaciji u prilog ide i činjenica da luksuzni brendovi danas imaju tako banalne i obične stvari, poput spomenutih papuča, koje koštaju malo bogatstvo samo zato što imaju ime. A realno, to su random papuče i kao takve su potrošne, svakodnevne.

Stoga, ako je jeftino isto kvalitetno kao i skupo, a još k tome ima i top ime, mnogima nema smisla da daju za original, već su još zadovoljniji - fejkom. A zadovoljni kupac vraća se po još.

POGLEDAJTE NOVI IZAZOV U EKSPERIMENTU S ANĐELKOM I RENEOM: 

Idi na 24sata

Komentari 33

  • never say die 29.10.2022.

    Današnja generacija klinčadije djeluje totalno nesigurno s tom identičnom abecedom na majicama. Bože sačuvaj ako ću ikada odgojiti takvo dijete.

  • Nexe 29.10.2022.

    Opće poznato da naši "influenceri" i većina estrade koriste fake. Šta mislite da rade kad idu u Tursku. Sigurno idu tamo na tržnice po originale.

  • 29.10.2022.

    Samo Boss, Hilfiger, Armani, Gant…

Komentiraj...
Vidi sve komentare