Informaciju je objavila kompanija 'Property and Youth Scoreboard', koja svake godine analizira i istražuje stavove mlađih generacija prema kupnji krivotvorenih proizvoda, a time i kršenju intelektualnog vlasništva. Neka dizajnerska imena su, naime, toliko utjecajna da zapravo utječu na sve moćnije tržište lažnih proizvoda.
Ovogodišnja studija temelji se na uzorku od 22.021 osobe u rasponu od 15 do 24 godina, iz svih zemalja Europske unije.
POGLEDAJTE VIDEO:
Mladi fejk robu kupuju ne samo radi utjecajnih imena, već i naprosto zato što je toliko ima, dostupna je na raznim online adresama.
Pandemija je potaknula veću kupovinu online, a to je idealan medij za dućane koji prodaju lažnjake. Tu se radi ne samo o torbicama, već i o nizu drugih stvari, od majica i hoodica do tenisica. No, mladi ne kupuju samo odjeću i modne dodatke koji su fejk, već i kozmetiku te elektroničke uređaje, piše nssmag.
Prema tim procjenama, OECD procjenjuje da će ukupna vrijednost krivotvorenih proizvoda i robe dosegnuti oko 22 trilijuna kuna u sljedećih par godina. Tome u prilog ide i logomanija koja kaže - bitno je na sebi nositi neko utjecajno ime, nije bitno je li to original ili ne.
Naravno, mladi te dobi rijetko imaju mogućnost kupiti neku Balenciaga ili Chanel stvar, stoga su tu fejkovi da im omoguće da se uvrste u ljubitelje tih brendova te time naglase sklonost svijetu luksuza. Ovo su sve modni znakovi, odnosno time se svrstavaju u razne grupacije, što je naročito naglašeno kod mladih koji traže vlastiti identitet. Najlakše im se okititi nekim imenom i otkriti pripadnost 'plemenu'.
No, boljku financijskim vlastima diljem svijeta već daju proizvođači fejkova i to već desetljećima. Od kad su osamdesete i devedesete donijele na svijet mega brendove i njihovo ultimativno obožavanje, sve se promijenilo. Zato sada imamo razne jeftine stvari sa skupim imenom, no kvaliteta je upitna. Nema veze od čega je, bitno da piše, a istovremeno svijet fejkova cvate. Financijske institucije, stoga, čeka još mnogo posla.
Osim toga, kad je riječ o kvaliteti, neki se pitaju, isplati li se uopće kupiti neki original. Naime, Business of Fashion je objavio slučaj žene iz Miamija koja je, nakon što je usporedila prave Gucci gumene papuče s onima kupljenim na DHgateu, počela kupovati replike, zadovoljna njihovom kvalitetom.
- Kako sve više luksuznih marki seli proizvodnju iz Europe u Aziju, to je pomoglo u širenju uvjerenja među nekim potrošačima da su ti fejkovi zapravo proizvedeni u istim tvornicama koje rade i originale - objavio je Business of Fashion.
Ovoj situaciji u prilog ide i činjenica da luksuzni brendovi danas imaju tako banalne i obične stvari, poput spomenutih papuča, koje koštaju malo bogatstvo samo zato što imaju ime. A realno, to su random papuče i kao takve su potrošne, svakodnevne.
Stoga, ako je jeftino isto kvalitetno kao i skupo, a još k tome ima i top ime, mnogima nema smisla da daju za original, već su još zadovoljniji - fejkom. A zadovoljni kupac vraća se po još.
POGLEDAJTE NOVI IZAZOV U EKSPERIMENTU S ANĐELKOM I RENEOM: