Moda je reakcija na događanja oko nas, 'produžetak' naših stanja uma i načina razmišljanja, naročito kad je o mladima riječ. Stoga, logično je da će dio modnih stilova biti ogledalo negativnih događanja koja su obilježila noviju povijest.
- Ljudi traže estetski način da izraze mračne emocije i to od samog početka pandemije jer smo preplavljeni vijestima o smrti, smrtnosti i bolesti, dok je zatvaranje škola među tinejdžerima izazvalo stanja kao što su osjećaj neangažiranosti, mrzovolju i introspekciju - komentirao je Andrew Groves, profesor modnog dizajna na Sveučilištu Westminster, za Guardian.
POGLEDAJTE VIDEO: Petar Trbović o kreativnom poslu stiliste
Platforma za second hand odjeću Depop, koja je popularna među pripadnicima generacije Z, javlja da je u posljednja tri mjeseca porasla potražnja za goth odjećom, od čak 20%.
Crni korzet je u listopadu tražilo čak 200% kupaca više. Istovremeno, online shop Lyst javlja da je porasla potražnja za kreacijama Ricka Owensa, inače modne ikone goth publike, za čak 200%.
Pretrage za crnim predmetima na Lystu su porasle za 169%, goth chokerima za 81%, a mrežastim majicama za 196%.
Daniel Rodgers, autor publikacija o modi i kulturi, istaknuo je da nova gotička estetika stilski priziva početak devedesetih te da se referira i na mješavinu stilova kao što su emo, punk te cyber-goth.
Mladi reagiraju na svijet oko sebe stilom odijevanja, a kad negativne vijesti imaju najveći značaj, dešavaju se promjene u smjeru mračnih kreacija i detalja.