Stariji ljudi često su meta prijevara, pa će im tako nerijetko na vrata pokucati lažni bankari i zamoliti da predaju svoju ušteđevinu jer "provjeravaju" jesu li novčanice lažne.
Preko telefona će im "gurnuti" i čudotvorne kreme koje rješavaju artritis, a prevaranti odnedavno šalju i pisma nudeći lakovjernima "besplatne" slušne aparate. To se dogodilo i čitateljici iz Zagreba čiji je stariji član obitelji primio pismo s nevjerojatnom ponudom. Na više mjesta crvenim ili velikim slovima u pismu je stajalo da ne moraju aparat ništa platiti, da je besplatan i da za njega ne moraju ništa slati, ići bilo kamo ili bilo što platiti.
POGLEDAJTE VIDEO: Kako žive siromašni Hrvati
- Ali onda na jednom dijelu navode da se ipak mora platiti 447 kn. U stilu tipične navlakuše u pismu je pisalo i da ponuda traje kratko. Zar to nije prijevara - pitala je čitateljica koja je primijetila da pismo nije poslano s adrese u Hrvatskoj, ali da je kontakt telefon u Zagrebu.
Dali smo pismo Državnom inspektoratu i zamolili ih za mišljenje, a oni su odgovorili da je riječ o zavaravajućoj poslovnoj praksi.
- Razvidno je da nepoznati trgovac šalje potrošačima obavijesti u kojima navodi da će dobiti proizvod potpuno besplatno te im istodobno uvjetuje da moraju platiti 447 kuna, koji se odnosi na operativnu naknadu za članstvo u klubu za popust. To je nepoštena, odnosno zavaravajuća praksa - odgovorili su.
Ističu da se zavaravajućom praksom smatra i ako trgovac ističe da je nešto “gratis”, “besplatno”, “bez naknade”, a ako potrošač ipak mora za taj proizvod platiti bilo koji iznos različit od nužnih troškova odgovaranja na poslovnu praksu, troškova dostave ili primitka proizvoda.
Zato je bolje provjeriti ovakve ponude prije nego što pristanete na bilo kakav ugovor, a ako netko sumnja da je riječ o prijevari, može to prijaviti preko adrese: https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83