To je to što me zanima!

Markova vizažistica: Nacrtajte si Babyjevu čipku na licu tušem

U Švedskoj sam vidjela cure kako nose uzorak čipke poput onog koji sam ja nacrtala Baby lasagni, prošle su pored mene u shopping centru. To mi je bio poseban trenutak, ispričala nam je vizažistica Tonka Donjerković
Vidi originalni članak

Šetala sam shopping centrom u Malmöu i pored mene su prošle tri cure s iscrtanom čipkom pored oka, onakvom kakvu ima Baby Lasagna. To je za mene bio poseban i prekrasan trenutak. Nisam bila više sigurna je li ovo pravi život, počela nam je priču vizažistica Tonka Donjerković, koja stoji iza kreativnog make-upa Marka Purišića, zvijezde o kojoj ne prestajemo govoriti.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Njegov kostim, šminka i nastup tvore promišljenu cjelinu, što se može vrlo lako uočiti na svakoj fotografiji. Tradicija, čipka, koža i zakovice uklopili su se kao da su oduvijek zajedno, kao da nisu su iz potpuno drukčijeg prostora i vremena. Baby i njegov tim mladih kreativaca donijeli su pred oči cijele Europe pravi spektakl, a odakle su crpili inspiraciju, objasnila nam je Mirjana Margetić, kustosica Etnografskog muzeja Istre.

- Kostimografkinja je vrlo zgodno spojila različite elemente hrvatskog etno identiteta i spojila ih s glazbenim izričajem pjesme. Nije nimalo kičasto, mislila je na svaki dio - počela je stručno Margetić.

- Markova je nošnja stilizirana, ona je kombinacija muških hlača 'benevreka', koje su tipične za istarsku nošnju, prsluka 'krožata' i košulje. Hlače su krojem gotovo identične originalnima iz nošnje, kao i bojom. Forma prsluka je istarska i prepoznatljiva za našu nošnju, ali elementi zlatoveza su slavonski. Košulja je vrlo zanimljiva i cijela je izrađena od čipke, no ona se koristi za tabletić, koji mi nazivamo čentrin - rekla nam je Margetić.

POHVALIO GA ZAMJENIK GRADONAČELNIKA VIDEO Baby Lasagna stigao u vijećnicu Malmöa: 'Ujedinio je sve Hrvate u domovini, a i šire'

Kako kaže, isti motiv kostimografkinja je provukla i na hlačama plesača, a tabletić simbolizira naš identitet, dom, obitelj i okupljanje. Možemo ga vidjeti na jastucima, na stolovima, ormarićima, a kod Baby Lasagne i na bubnjevima. Poznat je kao njegov simbol, pa smo ga mogli vidjeti i zavezanog oko njegove glave poput marame.
Bijela čipka na košulji omiljen je dio kostima i vizažistici Tonki Donjerković, koja ju je ukomponirala u make-up look.

- Dio kostima koji me najviše inspirirao definitivno je košulja, koja mi je ujedno najdraži dio kostima. Uzorak je preuzet s košulje, samo pojednostavljena verzija. Radim je bež gel linerom (tušem za oči) i najtanjim kistom za slikanje. Čipka je mi je i najposebniji dio šminke jer je baš moja, posebna ideja - opisala nam je ponosno Tonka.

Kostimografkinja Valentina Pliško čipkom je odala počast i domaćem rukotvorstvu, ističe kustosica Margetić. Narodna nošnja identitet je određenoga kraja, pa se uvijek postavlja pitanje je li njezino stiliziranje pozitivno ili negativno prema baštini.

KAKVA SU VAŠA ISKUSTVA? Baby Lasagna u spotu za 'Rim Tim Tagi Dim' ima narančastu mačku, evo po čemu su posebne

- Tradicijska odjeća je identitet i simbol kraja, a na ovaj način ona se približava mladima. Kostim nije napravljen kičasto i mislim da je ovakvo stiliziranje nošnje pozitivno za očuvanje tradicije i edukaciju mladih. Marko pokazuje cijelim svojim izgledom i nastupom da dolazi iz Hrvatske, a opet su ukomponirani i moderni elementi, kao što su zakovice i ziherice - zaključila je Margetić.

Kostim Baby Lasagne vrlo je dobro povezan i s kostimima njegovih plesača, Luane Kličić i Sebastijana Žeželića. Sebastijan čipku ima na hlačama, a Luana, uz rubac na glavi, ima na nogama zlatovez. Nosi rukave karakteristične za Vodnjan, objašnjava kustosica.

- Takvi su se rukavi navlačili na košulju, korištena je ista tradicionalna forma i oblik za kostim, samo s drukčijim materijalom.

Plesači su odjeveni tamnije nego Marko, pa je i njihov make-up tamniji, kaže nam Tonka.

- Luana i Sebastijan imaju istu šminku kao Marko, samo u crnoj boji, što mi je bilo logičnije jer su oni i na Dori imali tamniji make-up od njega. Za njega sam ipak htjela tu neku suptilnost, da mu ne zatvorim lice. Marko je bio zadovoljan već prvim skicama 'looka', a trenutačna verzija malo je prilagođena originalna ideja.

ROĐENI NA ISTI DATUM Alen Vitasović za 24sata: 'Baby Lasagna i ja smo domovinski povezani. Volim tog dečka...'

Vizažistica nam je rekla i da je htjela napraviti dizajn koji je jednostavan, dojmljiv i prepoznatljiv te da je vrlo zadovoljna time kako je ispao. Kako kaže, svatko ga može rekreirati kod kuće u nekoliko poteza.

- Nabavite vrlo tanki kist, smočite ga i umočite u gelasti tuš. Zapravo je riječ o šest točkica koje su povezane, i nije teško napraviti ga - savjetovala je Tonka svima koji žele podršku Baby Lasagni iskazati i make-upom.

Ako nemate taj pribor, pokušajte bijelom ili bež olovkom za oči. 

Idi na 24sata

Komentari 7

  • nikolina26 08.05.2024.

    od tog eurosonga su napravili gadariju

  • 08.05.2024.

    Tko bi normalan napravio tako nešto???

Komentiraj...
Vidi sve komentare