Zrakoplovstvo je i dalje prostor kojim dominiraju muškarci. Žene i dalje čine samo 4,4 posto komercijalnih pilota u SAD-u i Velikoj Britaniji, prema Centru za zrakoplovstvo. No, u povijest zrakoplovstva ušle su dvije žene, kada je putnik, dr. John Watrel saznao da su dvojac koji je upravljao njegovim letom Delta Boeing 757, zapravo majka i kći.
POGLEDAJTE VIDEO:
Kapetanica Wendy Rexon i njena kći Kelly Rexon, majka su i kćer koje lete komercijalne letove. Letenje je izgleda, obiteljski posao kada su u pitanju Rexonsi. Wendy i njezine dvije kćeri su pilotkinje, a suprug je pilot za American Airlines.
- Kao djeca bismo trčale uokolo u pilotskim kapama naših roditelja, zabavljale se i putovale s njima. To je definitivno obiteljski posao. Sa 16 godina sam imala čast biti instruktorica svojoj mlađoj sestri. Bila mi je prva učenica - priča Kelly.
Wendyn i Kellyn prvi zajednički let počeo je na aerodromu JFK u New Yorku. Imale su male komplikacije, ali majka kaže kako se kći jako dobro snašla pri hitnom slijetanju.
- Bila je fantastična. To je teška situacija koja je bila lakša zbog Kellynih treninga i kompetencije - govori majka.
Iako zrakoplovnom industrijom uglavnom upravljaju muškarci, u posljednjem desetljeću je došlo do sporog porasta žena koje postaju piloti. To je rezultat zrakoplovnih tvrtki koje stavljaju naglasak na dovođenje žena u pilotsku kabinu.
Unatoč obećavajućem pomaku, predstoji dug put dok se rodni jaz ne riješi.
- U American Airlinesu, 4,8 posto pilota su žene. U Delti je 5 posto, a ukupno to je 7 posto u SAD-u - izjavila je Jane Wells za CNBC.
Mnoge mlade djevojke nisu ni svjesne da je moguće da i one postanu pilotkinje. Upravo zbog toga, velike aviokompanije pozivaju mlade djevojke i nude im pilot programe. Zato je važno slaviti žene, poput Wendy i Kelly Rexon, i pokazati ih budućim generacijama u zrakoplovstvu.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM: