Što je većoj količini riječi dijete izloženo, bolje će i lakše učiti, kaže liječnica Dana Suskind, autorica knjige “Thirty Million Words: Building a Child’s Brain”.
Jezični razvoj je temelj učenja općenito te o njemu ovisi uspjeh djeteta kasnije u životu. Nasreću, taj uspjeh nije nužno povezan sa socioekonomskim statusom roditelja, barem ako je vjerovati rigoroznom istraživanju koje su proveli socijalni znanstvenici Betty Hart i Todd Risley.
Oni su otkrili kako je razlika u tome što djeca u boljestojećim obiteljima u satu u prosjeku čuju dvije tisuće riječi od svojih roditelja, dok oni slabijeg socioekonomskog statusa čuju oko šesto. S vremenom to dovede do razlike od trideset milijuna riječi između te djece do njihove treće godine. Međutim, sva ta djeca su u početku imala jednake šanse. I djeca koja su rasla u domovima u kojima se puno pričalo, bez obzira na ekonomski status roditelja ili stupanj obrazovanja, postizat će veće uspjehe u životu.
- To sve upućuje na to da je važno s djecom pričati. Slušanjem govora kod djece se stvaraju novi neurološki putevi koji omogućuju normalan razvoj mozga - pojasnila je Suskind.
Kako biste poboljšali znanje jezika svojega djeteta i umanjili prazninu od trideset milijuna riječi, autorica je osmislila koncept “tri slova T”.
- Prvo T odnosi se na ‘tune in’, tj. uključivanje u ono na što je vaše dijete u tome trenu koncentrirano, poput slaganja kockica ili neke igre. Nemojte forsirati čitanje priča ili neku drugu aktivnost. Drugo T odnosi se na ‘talk more’, tj. pričajte više, razgovarajte s djetetom, prepričavajte događaje... Tako ćete osnažiti neurološke veze i proširiti mu vokabular. Treće T jest ‘taking turns, a to znači da dopuštate djetetu da sudjeluje u razgovoru i reagira na geste - kaže Dana.