To je to što me zanima!

Kupuje li se u društvu za blagdane se manje potroši

ukrasi, mašnice i glazba u trgovinama navode na zaduživanje, a Najbolje oružje protiv bankrota su dobar popis i kupnja u društvu prijatelja
Vidi originalni članak

Iako će zbog gospodarske krize ove godine Hrvati ostaviti oko dvije milijarde manje novca u blagajnama trgovačkih lanaca, u prosincu će na darove, hranu i ukrase potrošiti čak deset milijardi kuna, predviđanja su Nezavisnog sindikata Hrvatske.
- Kupci moraju biti odgovorni, trošiti u skladu s mogućnostima i ne nasjedati na reklame - napominje Jadranka Kolarević, predsjednica Društva za zaštitu potrošača Hrvatske Potrošač, i objašnjava:
- Prigodna glazba u trgovinama, mašnice, ukrasi i sniženja magnetski privlače, no prije odlaska u kupnju sastavite razrađen plan jer reklame mijenjaju ekonomsko ponašanje. Zapitajte se 'koliko novca imam’, 'koliko smijem potrošiti’ i 'što točno želim’. Ako će na blagdanskom ručku biti troje ljudi, ne treba kupovati cijelu puricu. Nekoliko dana prije početka blagdana razmislite o jelovniku, sastavite popis ovisno o broju ljudi koji dolaze na večeru i njihovim prehrambenim navikama te ne odstupajte od njega bez obzira na zov reklama.
Kupujete li u društvu, dogovorite se da ćete jedni drugima zauzdati želju za trošenjem na nepotrebne stvari i ohrabrivati se na štednju. Najmilijima darujte samo ono što im doista treba. Umjesto ukrasa ili najskupljeg parfema, birajte darove koji imaju uporabnu vrijednost poput rukavica, lijekova ili odjeće.

Natpisi ne pokazuju kolika je razlika u stvarnoj i sniženoj cijeni pa ne nasjedajte olako na natpise “akcija” i “sniženje”. Ponekad na proizvodu piše da je dio gratis, no stoji više nego obično. Kupujete li uvijek na istome mjestu, pratite rast cijena.

Pri kupnji vodite računa o količini koja piše na deklaraciji, a ne veličini ambalaže. Ponekad se količina hrane može činiti većom nego što uistinu je. Kupujete li na rasprodaji, obratite pozornost na kvalitetu namirnica te pomno pročitajte deklaraciju i obvezno provjerite kad istječe rok trajanja.

Reklame na Facebooku i Twitteru potiču blagdansku kupnju, pokazuje američko istraživanje. Blještave “posebne ponude”, ali i internetske stranice na kojima kupci mogu na različite načine isprobavati proizvode “navlače” na kupnju.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare