- Torba Saddle jedna je od statement torbi koje uvijek ostaju suvremene – komentirala je kreativna direktorica Christian Diora Maria Grazia Chiuri, povodom predstavljanja kolekcije za jesen 2018., o dizajnu koji je postao jedan od simbola slavne francuske kuće.
Čak i bez stiliziranog slova „D“ koji visi s prednje strane torbe i umjesto Diorovog kosog uzorka, koji je 1967. stvorio Marc Bohan (kreativni direktor kuće od 1961. do 1989.), sami je oblik torbe prepoznatljiv i nezamjenjiv, tvrdi brend u prijavi kako bi zaštitio dizajn torbe.
POGLEDAJTE VIDEO: Mala Influencerica
- Otkad je 2016. preuzela kreativno kormilo 73-godišnjeg branda, Chiuri je osmislila estetiku kuće odajući počast svojim prethodnicima - objavio je Vogue u to vrijeme.
Nijedan proizvod to ne ilustrira više od ove torbe, koju je John Galliano predstavio prije gotovo 20 godina - stajalo je u opisu.
Prvi puta torbicu je predstavio Galliano na reviji za proljeće/ljeto 2000., koji je u to vrijeme bio glavni kreativni direktor kuće Louis Vuitton.
Torba je ubrzo postala statusna, statement kreacija, čime je kuća Dior udvostručila prihode na početku ovoga stoljeća.
Gotovo dva desetljeća kasnije, 2018. godine, modna kuća sa sjedištem u Parizu ponovno je izdala rezani stil torbe, a Chiuri je osmislila Saddle torbu u patchwork dizajnu, inspiriranom sedamdesetima. Kreacija, naravno, dolazi i u varijanti s logom te ima deblju, modernu ručku.
Kako bi zaštitio dizajn, brend mora dokazati da oblik, forma i sama kreacija podsjećaju isključivo na tu modnu kuću, baš kao što to čini sami logotip.
Za Dior će ovaj korak vjerojatno glatko proći, jer torba je ne samo prepoznatljiva, već asocira, čak i u raznim kopijama, na sami francuski brend. Registracija će torbi dati na vrijednosti, ona će postati klasična legenda, baš kao i Hermesove Kelly ili Birkinica te Fendijeva Baguette, objavio je The Fashion Law.
Saddle torbica ovime postaje zaštićeni dizajn te ne smije biti kopirana, a osim na crvenim tepisima, pojavila se i u seriji "Seks i grad", koja je proslavila mnoge velike brendove i donijela niz hit stilova i modnih dodataka.