Zimsko sezonsko sniženje počinje 27. prosinca i smije trajati najdulje 60 dana. Tijekom trajanja sniženja trgovac je dužan istaknuti cijenu koju je proizvod imao prije sniženja s cijenom tijekom sniženja kako bi kupci mogli donijeti pravilnu odluku o kupnji, piše na internetskoj stranici Ministarstva gospodarstva.
U ovo blagdansko vrijeme trgovci često nude uslugu zamatanja darova, a ministarstvo upozorava da treba obratiti pozornost je li zamatanje besplatno ili se plaća, što mora jasno, vidljivo i čitljivo pisati te naplaćuju li se dodatno papir za zamatanje i ukrasi.
Trgovac je dužan izdati račun za svaki kupljeni proizvod. Bez obzira na to je li proizvod kupljen na akciji, sniženju ili redovitoj prodaji, vrijede jednaka pravila ako se taj proizvod pokvari ili pojavi materijalni nedostatak. No ako je proizvod kupljen s greškom, a jasno je pisalo koja je, na taj se nedostatak ne može žaliti, ali može u slučaju nekog drugog kvara ili nedostatka na tom proizvodu.
Ako je potrošač kupio proizvod na kojem se kasnije pojavio materijalni nedostatak, može se pisanim prigovorom obratiti trgovcu. Način podnošenja pisanog prigovora mora biti istaknut u prodavaonici. Trgovac je na pisani prigovor dužan odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora. Ako je kupac za proizvod dobio garanciju (jamstvo), može se pozvati i na uvjete iz te garancije prema trgovcu, ali i proizvođaču ako je i proizvođač izdao garanciju.
Danas sve više trgovaca omogućuje povrat kupljene i ispravne, ali neupotrebljavane robe. No ministarstvo napominje da to ovisi isključivo o poslovnoj praksi trgovca. Moraju zamijeniti neispravan proizvod, ali ne i onaj koji je pogrešne veličine ili se netko predomislio pa mu se više ne sviđa.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZANCIJA' S IVANOM ŠARIĆEM: