U tromjesečnom razdoblju zaključno sa svibnjem kompanija H&M je poslovala s neto gubitkom od 4,99 milijardi švedskih kruna (534 milijuna dolara).
U istom prošlogodišnjem razdoblju H&M je zabilježio neto dobit od 4,5 milijardi kruna.
- Više od oko 80 posto naših prodavaonica bilo je zatvoreno u drugom tromjesečju, a na tržištima na kojima su bile otvorene potražnja je znatno umanjena - objašnjava izvršna direktorica kompanije Helena Helmersson.
Iskazani u lokalnim valutama, prihodi su prepolovljeni, na 28,6 milijardi kruna.
POGLEDAJTE VIDEO: Zašto treba prati novu robu nakon kupovine
Na vodećim tržištima prodaja je znatno pala, a najviše u SAD-u, za 71 posto. Slijedi Njemačka sa 42-postotnim padom, te Kina gdje je prodaja smanjena 28 posto.
Svijetla točka bila je internetska prodaja koja je poskočila gotovo za trećinu, mjereno u lokalnim valutama. U grupi navode da je u promatranom razdoblju bilo otvoreno 48 internetskih trgovina, od ukupno 51.
- Jasno je da će nagle promjene u ponašanju kupaca uzrokovane pandemijom dodatno ubrzati digitalizaciju maloprodaje odjeće - konstatira Helmersson.
Pad prodaje nastavljen je i u lipnju, izvijestili su iz H&M-a, dodajući da je do 24. lipnja prodaja mjerena lokalnim valutama pala za četvrtinu.
Navode da je još uvijek zatvoreno 350 njihovih trgovina.
Ukupno je H&M na kraju svibnja imao 5058 prodajnih mjesta na 74 tržišta diljem svijeta, uključujući franšize.
Ni u Nikeu nije bajno
Svoje je brojke objavio i sportski gigant Nike. Naime, gubitak američke tvrtke u prvom kvartalu fiskalne 2020. godine iznosi 790 milijuna dolara, navodi se u izvještaju kompanije objavljenom na njezinoj web stranici.
Izvješće obuhvaća četvrto tromjesečje fiskalne godine 2020., koja je istekla 31. svibnja.
Prihod Nikea za to razdoblje iznosio je 6,3 milijarde dolara, što je 38 posto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Istodobno je volumen prodaje robe putem interneta porastao za 75 posto, a administrativni i drugi troškovi smanjeni su za 6 posto, dosegnuvši 3,2 milijarde dolara.
Unatoč tome, tvrtka nije mogla ostvariti neto dobit, iako se to očekivalo.
U svom izvješću Nike uzrok smanjenje financijskih pokazatelja opetovano pripisuje posljedicama pandemije koronavirusa.