Dok je zlatna ribica sposobna zadržati pažnju na nečemu otprilike devet sekundi, ljudi koji se diče svojom intelektualnom superiornošću mogu biti skoncentrirani još kraće - tek osam sekundi, pokazala je studija tvrtke Microsoft. U njoj su ispitali navike dvije tisuće ljudi, a 112 njih spojili su na EEG. Pratili su kako im se mozak ponaša dok se zabavljaju na prijenosnim uređajima, odnosno proučavaju sadržaje na internetu, piše The Independent.
To nije oduvijek bilo tako, naime prije pet godina prosječno trajanje koncentracije ljudi je iznosilo 12 sekundi, a objašnjenje za sve manje pažnje je sveprisutni multitasking i užurbani način života.
U izvještaju napisanome na 54 stranice otkrili su i neke dobre vijesti. Kažu da se bolje snalazimo u obavljanju više stvari odjednom nego prije informacijskog doba.
- Testirali smo Kanađane koji imaju digitalni stil života, odnosno koriste više medija, koliko će im dugo pažnja biti usmjerena na nešto drugo - piše u njihovoj studiji.
Nedavno istraživanje Nacionalnog centra za biotehnološke informacije i Nacionalne medicinske knjižnice u Americi pokazalo je da 79 posto ispitanika koristi prijenosne uređaje u isto vrijeme dok gledaju televiziju, a 52 posto njih provjerava mobitel svakih pola sata. Naime, što brže i više informacija procesuiramo, raste nam želja za još više sadržaja jer mozgu postaje dosadno, zaključili su znanstvenici.