Zarina matična tvrtka Inditex objavila je da je prodaja u četvrtom tromjesečju 2022. godine porasla za 13 posto u odnosu na isto razdoblje od godine prije - sada je ta cifra 9,5 milijardi eura. Godišnja je prodaja time skočila za 17,5 posto u 2022. na 32,6 milijardi eura, usprkos inflaciji. Modni brend time dokazuje moć na svim tržištima.
To su jedinstveni rezultati, najveći ikad od kad Zara postoji, a to je 1975. godina.
Online prodaja Zare porasla je za 4 posto, odnosno na 7,8 milijardi eura u 2022., što predstavlja dvostruko povećanje u odnosu na brojke iz 2019. Brend donosi niz trendova, njihove torbe, cipele i odjeća među najtraženijima su na modnoj sceni.
POGLEDAJTE VIDEO:
Inditex je ujedno vlasnik brendova Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius i Oysho. Nadmašio je čak i skandinavsku konkurenciju H&M, koji je također u srijedu objavio preliminarne podatke o prodaji za prvo tromjesečje. Prihodi tijekom tromjesečnog razdoblja za H&M porasli su 3 posto na godišnjoj razini, na gotovo 5 milijardi eura.
H&M je ujedno vlasnik brendova Arket, Cos, Monki i Weekday.
Iako manji na globalnoj razini, Inditexov španjolski konkurent Mango također ima nove rekorde prodaje - 20,9 posto u odnosu na prethodnu godinu, odnosno 81,1 milijun eura. Uskoro se priprema konkurirati Zari na tržištu SAD-a te u sljedeće dvije godine tamo otvoriti čak 40 dućana, piše WWD.
Za ove je kompanije ključno povezivanje online i stvarnih dućana, to je dio strategije novijeg doba. Naime, mnogi su mislili da će se povećati samo online prodaja, no kupci vole klasične dućane te sami vidjeti i osjetiti odjeću, birati je na tradicionalan način.
Spomenute kompanije ulažu u stvarne dućane, i dalje ih smatraju ključnima za poslovanje na svim tržištima.
Osim Manga, i Inditex planira širenje u SAD-u, koje su sada njihovo drugo najveće tržište nakon matične Španjolske. Na tom području planiraju otvoriti deset novih trgovina - birani gradovi su Las Vegas te New York gdje će ujedno preurediti neke od već postojećih dućana.
Također će predstaviti novi koncept dizajna s renoviranjem Zarinih trgovina u Londonu, Milanu i Parizu. Tvrtka će pojačati i prisutnost drugih brendova kao što su Stradivarius, s prvim dućanom u Njemačkoj te Oysho koja ulazi na tržište Velike Britanije.
Kompanije najavljuju i ulaganje u sigurnost te prelazak na nove tehnologije, što se tiče obilježavanja modnih predmeta, maknut će glomazne osigurače s odjeće te modernizirati zaštitu od krađe. Time prolaze novu etapu digitalizacije, čime planiraju integrirati online i kupovinu u stvarnim dućanima.
Analitičari smatraju da je to dobar put te da će uz pomoć digitalnih alata nove generacije dodatno ojačati brendove, potrebni su im online, ali i stvarni dućani, kako bi osnažili svoje pozicije na tržištu.
POGLEDAJTE INTERVJU S CHEFOM MANDARIĆEM: NAJTEŽI PLESOVI SU SALSA I SAMBA