Kada dođete u parfumeriju, preplavljeni ste mirisima i često ne znate koji odabrati. Mnogim se ženama dogodi da kupe parfem zato što im najprije bajno miriše, a kad ga nekoliko puta 'prošetaju' cijeli dan, više ga ne mogu smisliti i pitaju se zašto su odabrale baš tu bočicu i dale za nju toliko novca.
POGLEDAJTE VIDEO:
Odabir parfema svojevrsna je lutrija jer se sklonost nekom mirisu mijenja ovisno o tjelesnoj biokemiji, raspoloženju, okolini, godišnjem dobu... Ipak, relativno lako možete ustanoviti što vam zapravo odgovara.
Prije svega, čuvajte se brze i nepromišljene kupnje mirisa. Ne dajte mu da vas odmah osvoji. Nakon testera obvezno iskušajte parfem i na koži, pustite da odstoji najmanje jedan sat kako bi se otkrile sve njegove 'finese'.
Naime, parfem se sastoji od gornjih, srednjih i baznih mirisnih nota. Gornje, početne note su one koje vas odmah 'navuku' jer prve zamirišu. Srednje note jači su igrači jer čine srce parfema, a već naziv baznih nota govori da su one svojevrstan temelj i poveznica mirisa.
Treba im dati vremena da sve dođu do izražaja, osjetiti kako miriše njihov ukupan 'zbroj'. Najbolje je nanijeti parfem na najtoplije dijelove tijela - takozvane pulsirajuće točke: zapešća, vrat, područje oko ključne kosti, unutarnje dijelove (pregibe) lakta i koljena. Tako će se miris postupno otpuštati i dulje trajati. Nanošenje parfema iza ušiju ne preporučuje se jer su tamo žlijezde koje mogu promijeniti miris.
Na papirnatim ili keramičkim testerima (bloterima) ne iskušavajte više od šest parfema zaredom kako biste ih mogli razlikovati. Odabrani miris iskušajte na zapešću ili unutrašnjem dijelu lakta.
Ne žurite: provjerite kako miriše nakon minute, pet minuta, 30 minuta, jednog sata. Ako vam se i dalje sviđa, to je dobar znak! Poznavatelji parfema kažu da je miris koji nosimo prije svega 'rezerviran' za bliske osobe kad nam se posve približe. Prema parfemskom bontonu, nepristojno je 'napadati' okolinu svojim mirisom.
Što je parfem, a što toaletna voda?
Ovisno o koncentraciji mirisnih ulja i ekstrakata, najjači je (a time i najskuplji) parfum ili extrait de parfum (20-30 posto) koji se najdulje zadržava na koži, a slična svojstva ima parfemska voda (eau de parfum) s koncentracijom od 16 do 18 posto.
Blaže su i 'lakše' mirisne verzije toaletna vodica (eau de toilette, 12-15 posto), kolonjska vodica (eau de cologne, 6-8 posto) i osvježavajuća vodica (eau fraiche, 3-8 posto) koje su najprikladnije za toplije dane.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM: