Kako biste pozitivno riješili bilo kakav konflikt, važno je da budete potpuno mirni i hladne glave. Osjećate li se previše uzrujano, pokušajte se odmaknuti od cijele situacije dok ne budete sigurni da ćete racionalno moći procijeniti što vam govori druga strana. No čak i ako vam sve što sugovornik kaže zvuči suludo, slušajte ga pažljivo i pokažite poštovanje.
Počnete li s vrijeđanjem i povišenim tonovima, možete biti sigurni da ćete tako dugoročno narušiti odnos te ćete djelovati vrlo nezrelo. Morate pripaziti i na govor tijela tijekom nesuglasice - prevrćete li očima ili ruke držite prekrižene na prsima, ostavljate dojam da ne slušate što vam se govori.
Također, ako stojite preblizu, to može biti protumačeno kao znak prijetnje koji svakako valja izbjeći. Odmaknite se korak unatrag, dajte sugovorniku prostora i što iskrenije recite kako vidite stvari - recite kako ste vi protumačili spornu situaciju, kažite kako se osjećate i pripazite da sve ispričate bez optužbi.
Nije uvijek loše ni ako nema kompromisa
Potaknite sugovornika da kaže što ga točno muči pa tek tad pokušajte pronaći kompromisno rješenje. Čak i ako niste u tome uspjeli, možete reći kako se slažete da se ne slažete. Barem ćete znati da ste oboje iznijeli svoja mišljenja i moći ćete imati normalan odnos.
Ne isplati se svima dokazivati da ste u pravu
Prije nego što se upustite u svađu, zapitajte se isplati li vam se uopće to, što želite njome postići, morate li baš svakom dokazati da ste u pravu? Ulazite u rasprave samo ako vam je tema doista važna, sve ostalo uglavnom je gubitak energije i vremena.
Ako postane žestoko, budite glas razuma
Izgubi li sugovornik živce, smirite situaciju tako da mu kažete: “Vidim da si ljutit i govoriš stvari koje ne misliš. Razgovarat ćemo kad se umiriš”. A ako tijekom rasprave uvidite da ste vi pogriješili, odmah se ispričajte.
Tko uvijek popušta, na kraju bude frustriran
Razmislite kako obično rješavate nesuglasice - razgovarate li s drugom stranom i zajedno pokušavate pronaći rješenje ili popuštate samo kako biste izbjegli konflikt. Ako ste u drugoj skupini, promijenite obrazac ponašanja jer ćete samo gomilati nezadovoljstvo i frustracije.