Ovaj tip materijala ima impresivnu povijest - oko 1200. godine amazonski Indijanci već su koristili mliječnu tvar (gumu) ekstrahiranu iz stabala kaučuka kako bi stvorili vodootpornu odjeću. U 18. stoljeću europski istraživači otišli su u Ameriku te 'otkrili' da tamošnje stanovništvo također na sličan način koristi gumu za nepropusnost odjeće.
Simbol kabanice je i žuta boja, iz vrlo praktičnih razloga. Naime, škotski ribari nekada su bili odjeveni u materijal koji su koristili za platnena jedra, a prilikom proizvodnje koristili ulje od lana, koje je davalo žućkastu nijansu.
POGLEDAJTE VIDEO: Postolarka Nataša Trinajstić zna kako izabrati kvalitetnu čizmu
No, prva moderna vodootporna kabanica nastala je prema patentu škotskog kemičara Charlesa Macintosha 1824. godine. Novu tkaninu opisao je kao 'indijsku gumenu tkaninu', a napravio ju je ugradnjom gume omekšane benzinom između dva sloja tekstila.
Ovaj tip odjeće postaje popularan promjenom načina života i modernizacijom društva, nakon 2. Svjetskog rata.
Novo doba donosi aktivniji način života, a time i veći značaj boravka u prirodi te općenito na otvorenom.
U četrdesetima je kabanica krojem pratila formu haljine.
Dekada kasnije donosi elegantnu siluetu, pojačanu pastelima i finim bojama.
Modna i društvena revolucija u šezdesetima krati kabanicu, ona postaje mini kaput.
U svijet mode na velika vrata ulazi vinyl, odnosno PVC, kad 1964. godine modni dizajner Courrèges predlaže sjajne materijale poput metala i plastike.
Tijekom sedamdesetih kabanica je zanimljivi modni komad s raznim elementima poput gumbiju kontrastnog tona.
Dekadu kasnije hit su bili kaputi širokog kroja i životinjskih uzoraka, ovaj trend ušao je u sve segmente stila.
U novije doba kabanica postaje super kreativna, šarena je te inspirirana raznim stilovima. Izgleda poput kaputa, ali jakne ili čak hoodice.
Popularna je žuta kabanica, ima posebno mjesto u svijetu vodootporne odjeće te je i dalje simbol nekadašnjih ribara.
Danas je nosimo na razne načine te biramo krojeve od kratkih do dugačkih, od elegantnih do sportivo.
Brendovi nude plastične, kapute s raznim premazima, PVC i niz drugih varijanti koje odjeći daju futuristički izgled.