Gledanjem reklame s cigaretama želja za pušenjem raste za 22 posto, pokazala je studija neprofitne američka organizacije RAND Corporation provedena na 134 studenta. Čak i jedna reklama kod tinejdžera i studenata uzrokuju želju za cigaretom koja traje i do tjedan dana, piše Daily Mail.
Iako se ta želja smanjuje s prolaskom vremena, ona traje punih sedam dana, utvrdili su znanstvenici koji su ispitanike izložili prikazom 1112 reklama koje podržavaju duhansku industriju.
- Rezultati istraživanja su nas u potpunosti iznenadili. Reklame koje podržavaju duhansku industriju povećavaju rizik od iskušenja najvjerojatnije zato što djeluju pozitivno i stimuliraju želju, a kako mozak nije izložen negativnim stranama želja ne jenjava - objasnio je voditelj istraživanja psiholog Steven Martino.
Reklame s cigaretama zabranjene su na TV-u i radiju, ali se duhanska industrija i dalje oglašava na internetu, u trgovinama i na benzinskim pumpama.
Prijašnja istraživanja su potvrdila da su najteži pušaći upravo tinejdžeri i studenti u dobi od 18. do 25. godine. U toj dobnoj skupini ima 50 posto više ovisnika o cigaretama nego u bilo kojoj drugoj.
Od pluća do genitalija - Slike otkrivaju što pušenje čini tijelu