Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Što stres sve može prouzročiti u našem tijelu većina ni ne zna
Istraživači psihologije sa Sveučilišta Chichester u Velikoj Britaniji smatraju da se danas u poslovnoj komunikaciji i e-mailovima ne koristi dovoljno emojija. Oni kažu da se trenutno čak 93 posto uobičajenih komunikacijskih znakova uopće ne koristi - jer zbog izolacije sad uglavnom komuniciramo preko interneta. Da bi se to nadoknadilo, savjetuju znanstvenici, koristite emojije.
Emoji je nastao krajem 1990-ih a smislio ga je inženjer japanske telefonske kompanije NTT Docomo Shigetaka Kurita. Riječ "emoji" kombinira dvije japanske riječi: "e" (za "sliku") i "moji" (za "lik"). Svakog se dana preko Facebooka pošalje preko pet milijardi emojija, a najpopularniji je onaj koji 'plače od smijeha'.
U radnoj se komunikaciji, tvrde znanstvenici, emoji može uključiti kao zamjena za 55 posto neverbalnih znakova koje ne vidimo online komunikacijom - dok još 38 posto 'znakova' dolazi iz tona i glasa osobe.
Voditeljica programa psihologije i predavačica na Sveučilištu Chichester dr. Moitree Banerjee objasnila je da komunikacija putem e-pošte fokus stavlja na sadržaj, umjesto na glas i izraze lica, što našim kolegama ne daje dovoljno pokazatelja o tome kako se osjećamo.
Uključivanjem emojija ili slika može se osobi koja čita naš e-poštu pomoći dekodirati njen ton.
- Emojiji mogu neizmjerno pomoći kao posrednici u komunikaciji - rekla je dr. Banerjee jer pokazuju razinu i smjer emocija i izražavaju pažnju. Banerjee u poslovnoj komunikaciji preporučuje korištenje jednostavnih 'smajlića' koji se mogu lako protumačiti.
- Vrijeme je da se razvija svijest i da pošiljatelj i primatelj budu svjesni nedostataka u komunikaciji uzrokovanih ovim novim načinom komunikacije - istaknuli su znanstvenici dodavši da, iako je neuobičajeno da se emojiji koristite u formalnom okruženju, trenutna situacija zahtijeva kršenje pravila kako bismo nadoknadili nedostatke u komunikaciji'.
POGLEDAJTE VIDEO (Boris Banović) #ZAJEDNO24SATA: