Mnogi su se šokirali shvativši koliko se cijene za istu stvar mogu razlikovati po različitim zemljama Europske unije. Nekako se čini da su kod nas najviše, ako usporedimo cijenu Tossberg modela stolice koju prodaju u Ikei. Nevjerojatne razlike u cijenama objavio je Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP) na svojoj Facebook stranici koju vode pod nazivom 'Halo, inspektore'.
Evo što su napisali:
'Zašto je hrvatska Ikea najskuplja? Uspoređujemo cijene jednog Ikeinog proizvoda u različitim državama u EU i van nje. I, začudo, Hrvatska je po cijeni od 218 € (vidi slike) OPET najskuplja!?! Nešto je jeftinija po cijeni Tossberga Ikea u Srbiji (215 €) koja nije u EU. Taj stolac u Italiji skoro je upola jeftiniji (129 €), dok je u Njemačkoj taj isti Tossberg trenutno u prodaji po novoj cijeni za nevjerojatnih 99 €.'
'Pitanje potrošača glasi: Jesmo li kao građani Republike Hrvatske zaista postali ovce za šišanje'? Po ovome izgleda da - jesmo! Jer, ako se Ikei u Njemačkoj isplati prodavati za manje od 100 €, u Italiji za 129 €, u Mađarskoj za 143 €... kolika im je onda u Hrvatskoj trgovačka marža? Ima li naznaka oligopola? Što o tome veli Ikea, objavit ćemo odgovor čim ga primimo.'
Netko je u komentarima objavio da ista takva stolica u Švedskoj stoji 132.64 eura, a među komentarima se našla i fotka koliko stoji u Irskoj - 150 eura.
Ljudi su se u komentarima osvrnuli na cijene kod drugih trgovaca pa je tako netko napisao i slikama potkrijepio cijene jednog modela stolice koju prodaje Lesnina: 'Evo primjera iz Lesnine...isti stolac kod nas 129€, u Austriji 64,90€'.
Evo što su nam rekli u Ikei
Osnovna poslovna ideja tvrtke IKEA je ponuditi široki raspon dobro dizajniranih, funkcionalnih i sigurnih proizvoda za dom po niskim cijenama kako bi si ih moglo priuštiti što više ljudi. Prilikom ulaska na neko tržište, osnove za određivanje cijena su situacija na tom tržištu, što uključuje poreze i druga davanja, cijene energenata, logističke karakteristike, primanja građana, prisutnost konkurencije, kao i nabavne cijene koje nisu jednake za sva tržišta, rekli su nam u Ikei.
- Sve su to elementi koji u konačnici utječu i na finalnu cijenu proizvoda te su najčešći razlozi zbog kojih i u vrlo bliskim državama postoji odstupanje u cijenama proizvoda. U konkretnom slučaju, TOSSBERG stolica se u Njemačkoj našla na popisu proizvoda s novom nižom cijenom, zbog čega je, uz niz već navedenih razloga, njezina cijena na tom tržištu dodatno smanjena - dodali su.
- IKEA konstantno pokušava održati svoje cijene pristupačnima, pa je tako posljednjih mjeseci i u Hrvatskoj ponudila nove niže cijene za više od 500 svojih proizvoda, među kojima su najpopularnije porodice proizvoda poput MALM, KALAX, PAX. Već sada su MALM okvir kreveta, komoda i toaletni stolić povoljniji nego u Njemačkoj, a isto važi i za EKTORP dvosjed, kao i brojne druge proizvode. To nije kratkotrajna akcija, već doista nova niža cijena tih proizvoda, a tijekom godine IKEA Hrvatska uložit će još veću investiciju u nove niže cijene kako bi bila još bliža svojoj poslovnoj ideji da kupcima osigura proizvode koji jednako privlače svojim dizajnom, funkcionalnošću i pristupačnom cijenom - pojasnili su.