Mi, hrvatski dizajneri interijera bismo se uvijek sretali u Milanu tijekom Design Weeka, pa smo ove godine ja i par kolega odlučili okupiti naše dizajnere kako bi se povezali, promovirali hrvatski dizajn, razmijenili ideje i otvorili nove poslovne mogućnosti za sve sudionike, priča nam Ivan Mihovec iz IMM Design Studia.
POGLEDAJTE VIDEO:
Na Večeri hrvatskih dizajner interijera, arhitekata i distributera u Milanu okupilo se više od 25 predstavnika iz Hrvatske, a ova se jedinstvena večer održala po prvi puta, što je dodatno naglasilo značaj i prisutnost hrvatskih stručnjaka u svjetskom dizajnerskom svijetu. Inicijatori i organizatori događaja bili su renomirani IMM Design Studio, Zekić Factory i Geto Deco, koji su se pobrinuli da večer bude nezaboravna i inspirativna za sve prisutne.
- Nadamo se da će se ova okupljanja domaćih stručnjaka nastaviti kako u Milanu, tako i kod nas. Svi radimo slične stvari i mislim da si idejama i savjetima možemo međusobno pomoći. Okupili smo stručnjake iz svih dijelova Hrvatske - rekao je Mihovec, koji je vrlo zadovoljan odazivom na okupljanje, koje su, kako kaže, organizirali u zadnji čas.
Design Week u Milanu najjači je u Europi, objašnjava nam dizajner, pa je ponuda raznolika. Hit ove godine je svakako mramor i razne varijacije na temu kamena, a mnoštvo velikih dizajnerskih kuća istaknulo ga je u tamnim crvenim nijansama - boje crnog vina. Iako je platežna moć domaćeg, običnog građana kod nas niža nego talijanskog, pokušavamo preuzeti neke talijanske trendove dizajna interijera - kaže Mihovec, pa dodaje da su kod nas dizajneri interijera nekad bili luksuz, no danas ljudi žele lijepo uređen životni prostor, pa nerijetko angažiraju dizajnere.
- Skidam kapu Mirjani Mikulec, ona je od sebe napravila brend i vjerojatno dala prostora i potaknula nas ostale da se razvijamo na tržištu. Sve više ljudi je zainteresirano za uređenje interijera, pa tako imamo i sve više dizajnera - priča Mihovec.
- Kod nas su u trendu te sive, "nude", bež nijanse već neko vrijeme. Ja osobno kroz projekte pokušavam napraviti da te boje budu pologa za nešto drugo, na čemu se onda može graditi priča. U trendu su također kamene i keramičke podloge i elementi, kako u pastelnim, tako i u nekim jačim nijansama - objašnjava nam dizajner.
Dodajte da je staklo u oblicima i s raznim dekorativnim dodacima vrlo popularno u interijerima.
- U kuhinjskom prostoru su hit otoci, koji mogu biti dekorativni, služiti kao kuhinjski element ili kao blagovaonski stol. Ima mnoštvo funkcija i odlično izgleda, pa ih ljudi vole. Važno je napraviti dobru bazu bojama i materijalima koja je neutralnija, a onda kroz detalje dodati efekt luksuza - ističe.
Kako kaže Mihovec, za to mogu biti odlične tapete, a domaći dizajneri tapeta su konkurentni svim dizajnerima koji su izlagali u Milanu.
- Tapete su vrh u interijeru, a mi imamo nekoliko dizajnera i dizajnerskih kuća koje rade vrhunske tapete. Na njima dekor može biti različit i mogu izgledati kao pravo umjetničko djelo. Tapeta može izgledati kao imitacija tkanine i kao takva će biti odlična baza na zidu za neke druge elemente - objašnjava.
Dizajner nam je otkrio da postoje i vodootporne tapeta s fiberglassom koje se stavljaju umjesto pločica u cijelu kupaonicu - čak i u tuš kabinu.
- Kod nas ih možete naći u Studijo Co, a s Josipom Maras iz Studija sam dizajnirao tapetu s koraljima koja je postala vrlo popularna. Iako su dugo na našem tržištu, klijenti i dalje imaju averziju prema tapetama, iako za to nema nikakvog razloga - priča nam Mihovec.