Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Pročitajte knjigu i ne planirajte daleko unaprijed, opustite se...
Hrvatskim građanima trenutno je prvo na pameti i smatraju najbitnijim 'zdravlje', pokazalo je najnovije istraživanje javnog mnijenja građana međunarodne istraživačke i certifikacijske kuće ICERTIAS na više od 1200 ljudi starijih od 17 godina.
Anketiranje građana za potrebe ovog istraživanja provedeno je početkom travnja ove godine, a ispitanicima je postavljeno sedam različitih pitanja. Sva pitanja bila su otvorenog tipa, odnosno anketiranima nisu bili unaprijed ponuđeni odgovori već su sami mogli kod svakog pitanja navoditi štogod su smatrali da je najprimjereniji odgovor na navedeno pitanje.
Djeca i obitelj nas najviše vesele
Anketa je pokazala da se Hrvati uvjerljivo najviše plaše bolesti, a istodobno se najviše vesele djeci i obitelji. Zanimljivo je kako ispitanicima niti vizualno niti sadržajno nije niti na jedan način sugerirano - bilo direktno ili indirektno - da ova anketa ima ikakvu povezanost sa Covid-19 pandemijom, a ipak ona zorno prikazuje utjecaj globalne krize na razmišljanje prosječnog Hrvata.
Na prvo pitanje - upišite jednu riječ (onu koja vam prva sada pada na pamet) najčešći odgovor koji su navodili bio je zdravlje, potom posao, ljubav, obitelj, corona, sreća.
Pitani što im je trenutno u životu najbitnije, ispitanici su također prvo navodili zdravlje, a slijede obitelj, djeca, posao, sreća, novac, budućnost, sigurnost...
Zabrinuti zbog bolesti, dugova i recesije
Kao odgovor na pitanje čega se trenutno najviše boje, ispitanici su većinom odabrali riječi 'bolesti', dok je na drugom mjestu najčešći odgovor bio 'ničega'. No, kod onih koji ipak strahuju, razlozi su korona, samoća, smrt, siromaštvo, dugovi, problemi te recesija.
Da nije sve crno otkriva pitanje 'što sada za vas ima najveću vrijednost', gdje su najčešći odgovori redom bili 'obitelj', 'djeca', ljubav, partner, sreća, prijatelji, roditelji i posao.
Kao najbitniju stvar u ovom trenutku za čovječanstvo, Hrvati navode zdravlje, slogu, humanost, zajedništvo, razum, novac, odgovornost, poslušnost i ljubav.
Osim toga, zanimljiva je i promjena stava pri kupovini, pa tako većina ispitanika ističe kako im je danas najvažnija kvaliteta proizvoda.
Kao druge asocijacije na kupovinu, ispitanici su naveli 'hrana', 'kruh', 'novac', 'cijena', 'usluga' te 'čistoća.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Ljudi se zbog korona-izolacije sada više sjećaju svojih snova
POGLEDAJTE VIDEO (Boris Banović) #ZAJEDNO24SATA: