Od klasike koja je vladala četrdesetih i pedesetih, preko slobodnijih sedamdesetih i osamdesetih (tko bi zaboravio Cher fazu), do princeza u devedesetima, crveni tepih na dodjeli Oscara svake je godine jednak izazov i zvijezdama i dizajnerima.
Zato nije dovoljno imati haljinu A-dizajnera (od 30.000 do 100.000 dolara; haljina Armani Privé koju je nosila Cate Blanchett slovi za najskuplju), nakit od nekoliko milijuna i clutch od 2000 dolara. Zvijezde u većini slučajeva haljine i nakit ne kupuju, nego im stilisti posuđuju od dizajnera. A dizajnerske kuće to rado čine znajući da će im se ulog višestruko vratiti jer se snimke i fotografije vrte danima, pa i godinama.
Tu su još i šminka i frizura (2000 $), kao i cipele (oko 1200 dolara) te pedikura (250 $). Sve to, naravno, nadgleda stilist čije usluge iznose oko 6000 $ po danu. Uz asistenciju nutricionista i osobnog trenera (zajedno oko 300 dolara po satu). A ne zaboravimo ni na instantne kozmetičke tretmane poput botoksa (800 $) i lažnog tena (200 $). Dakle, jedan oskarovski look u prosjeku stoji oko četiri milijuna dolara. No jedan je najiščekivaniji crveni tepih sezone... A bile nominirane ili ne, djevojke ništa ne prepuštaju slučaju, pa tako neće ni 22. veljače.
Labudom šokirala svijet
Jedna od najljepših haljina svih vremena sigurno je ona Edith Head u kojoj je Grace Kelly preuzela kipić 1955. Tad je to bila jedna od najskupljih jer je plava svila stajala oko 4000 dolara. Epitet najružnije zaslužila je kreacija pjevačice Björk u obliku labuda.
Vratila visoku modu
Gallianova zelena haljina nadahnuta Azijom za Dior u kojoj se prošetala Nicole Kidman 1997. označila je preokret. Osim što danas spada u kultne haljine, opet je vratila visoku modu na crveni tepih.
S naušnicama od 2,5 mil. dolara
Osim što je 2009. zabljesnula sve smaragdnim parom 115-karatnih naušnica Lorraine Schwartz, one su ušle i u modnu oskarovsku povijest kao jedne od najskupljih.
Helen Hunt u H&M-u
Prije tri godine komičarka Melissa McCarthy muku je mučila s oskarovskom haljinom. Da bi stvar bila gora, i dizajneri su je odbili pa je pokrenula svoju plus-size kolekciju (prije glume Melissa je studirala dizajn). A Oscar za hrabrost svakako je 2013. dobila Helen Hunt koja je nosila kobaltno plavu haljinu iz H&M-ove ekološki osviještene linije.
I haljine imaju svoju stranicu
Što je zajedničko Gwyneth Paltrow, Audrey Hepburn i Juliji Roberts? Osim kipića, naravno. Njihove oskarovske haljine imaju stranicu na Wikipediji. Audreyna toaleta zapravo je prilagođena iz kostima koji je za potrebe “Praznika u Parizu” napravila Edith Head. Zbog Gwyneth i njezine svijetloružičaste minimalističe haljine Ralpha Laurena iz 1999. ta je boja postala opet “in”, a Julia Roberts oborila je sve s nogu 2001. u vintage Valentinu iz 1992.
Besplatna reklama
Dobiti prvi zlatni kipić i pritom pasti dok ga ideš preuzeti - za Dior bio je to neprocjenjiv trenutak. Jer osim što je tako Jennifer Lawrence osvojila simpatije publike, na balskoj je haljini zadržala kamere više od 75 sekundi te francuskoj modnoj kući priskrbila besplatni bonus. Dovoljno je napomenuti da bi reklamu te dužine Dior inače morao platiti više od četiri milijuna dolara (sama je haljina stajala 80.000 dolara). I na nedavnoj inauguraciji Kolinda Grabar Kitarović odjenula je haljinu i kaput hrvatske modne kuće Stolnik te im tako sigurno napravila puno veću reklamu od cijene haljine za koju se nagađa da je stajala između četiri i pet tisuća kuna. Jednako kao što je Michelle Obama proslavila Jasona Wua odjenuvši na inauguraciji njegovu haljinu koju je i platila oko 3000 dolara.