Učenje djece da sviraju glazbu pozitivno djeluje čak i na najmlađu djecu jer uklanja njihov nemir, uveseljava ih te potiče razvoj mozga i društvene empatije, potvrdile su tri odvojene studije američke Akademije za znanost, kanadskog Sveučilišta McMaster i britanskog Sveučilišta Cambridge.
Već u dobi od jedne godine, djeca koju se aktivno uči glazbenim vještinama bolje prepoznaju koja je melodija u tonalitetu te koje su note pogrešne, prenosi Time Healthland.
Djeca kojoj se puno puštala glazba bila su komunikacijski naprednija, pokazivala su manje tjeskobe u svom ponašanju te ih je bilo lakše utješiti, otkrili su znanstvenici. Mališani koji su od osme do jedanaeste godine učili svirati instrumente u grupi, lakše su se koncentrirali u drugim zadacima.
Tome je tako jer sviranje glazbe s drugima zahtjeva dijeljenje pozornosti te usmjerenost na ritam i melodiju koju proizvode drugi te prilagodbu njima, čime se razvija empatija i osjećaj za druge. Znanstvenici se slažu da bi se isti efekt na ponašanje i razvoj djece mogao postići s bilo kojim drugim grupnim aktivnostima koje ih potiču na učenje.
- Ipak dijete je najlakše učiti glazbi već od dojenačke dobi tako da mu je puštamo, a kasnije potičemo njegov interes i učenje sviranja glazbe - smatra voditeljica jedne od studija, profesorica Tal-Chen Rabinowitch sa Sveučilišta Cambridge.