Gotovo 83 posto pušača upamtilo je zdravstveno upozorenje s kutije cigareta ako je bilo popraćeno fotografijom, utvrdila je studija američke medicinske škole pri Sveučilištu Pennsylvania.
Ispitanici su trebali promatrati natpise i fotografije na kutijama cigareta i potom napisati upozorenja koja su upamtili. Napisana upozorenja bez fotografija upamtilo je tek 50 posto ispitanika. Što su duže promatrali fotografije, ali ne i natpise, to su više upamtili, prenosi BBC.
Fotografije pacijenata poput onih na aparatima za disanje koje se nalaze na kutijama cigareta, navele su pušače da slušaju upozorenja, tvrde američki stručnjaci.
- Rezultati istraživanja potvrdili su da su fotografije učinkovitije od običnih natpisa. Nadamo se da će pomoći ljudima da se informiraju o svim štetnostima pušenja i na kraju prestanu s tom navikom - napomenuo je autor studije dr. Andrew Strasser.
Velika Britanija bori se da kutije cigareta svih proizvođača budu iste tako da nema mjesta oglašavanju i reklamiranju, no dosad je u tome uspjela samo Australija. SAD od rujna ove godine kao obavezu uvodi fotografije upozorenja na kutijama cigarete, a duhanska industrija to na sudu pokušava osporiti.