To je to što me zanima!

'Fejkaj' uspjeh dok ne uspiješ: Milenijalci su opsjednuti time da izgledaju uspješno i bogato

Opterećeni zabrinutošću zbog visokih troškova stanovanja, predstojećih isplata studentskih zajmova i dugova na kreditnoj kartici, milenijalci se suočavaju s većim financijskim izazovima od drugih generacija
Vidi originalni članak

Milenijalci (rođeni od 1981. do 1996. godine) su generacija koja je najviše opsjednuta novcem - i ona koja želi pokazati da ga ima, na razne načine. Dok više od polovice imućnih milenijalaca kaže da su bili 'jako pogođeni' krizom troškova života, 59% smatra da je važno 'izgledati ili se činiti' financijski uspješnim pred drugima, rezultati su nedavne studije financijske kompanije Wells Fargo. Ovo je još jedan znak 'novčane dismorfije', kako to zovu financijske institucije, u kojoj su ljudi toliko opsjednuti idejom da budu bogati da izgube iz vida stvarno stanje vlastitih financija.

Ono što je još znakovitije je da se studija Wells Farga zapravo fokusira na 'imućne' milenijalce koji zarađuju najmanje oko 230.000 eura godišnje, što znači da nisu samo mladi ljudi s nižim prihodima ti koji osjećaju potrebu da drže korak s bogatašima.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Više od 40% od približno 1000 ispitanika reklo je da je važno imati vidljive znakove bogatstva, bilo da se radi o kupnji skupog automobila, odjeće ili nekretnine. Usporedbe radi, samo 21% pripadnika generacije X, 8% pripadnika baby boom generacije i 7% tihe generacije (rođeni prije 1945. godine) smatra da je bitno biti 'vidljivo' bogat.

- Imućni milenijalci zapravo marljivo rade i postižu financijski uspjeh - naglasila je Emily Irwin, direktorica savjetovanja i planiranja za Wells Fargo.

- Ipak, bore se sa slikom koju žele prezentirati i, kao rezultat toga, postoji rastući trend da taj imidž koji žele imati zapravo ne predstavlja njihovu stvarnu financijsku situaciju. Za neke bi to čak mogao biti moto 'fejkaj dok ne uspiješ' - naglasila je Irwin.

Dan pakiranja ručka Uštedite novac: Skuhajte si ručak i ponesite ga na posao

Čak se i neki od najbogatijih milenijalaca suočavaju s 'novčanom dismorfijom', a više od 40% njih mora se oslanjati na kreditne kartice ili zajmove kako bi financirali svoj životni stil, dok gomilaju dugove, pokazuje istraživanje Wells Farga.

Nacionalni prosjek duga među vlasnicima kreditnih kartica tijekom četvrtog tromjesečja 2023. iznosio je u SAD-u oko 6300 eura, prema kompaniji LendingTree. A milenijalci su među potrošačima oni koji se najviše bore s neplaćenim dugovima.

Društveni mediji potiču tjeskobu trošenja među milenijalcima

No nije toliko iznenađujuće koliko milenijalci troše kad pogledamo koliko lako i koliko često na njih utječu društveni mediji - bilo u obliku reklama ili suptilnih (ili ne tako suptilnih) poticaja od strane Influencera.

- Živimo u hiperseksualiziranom, rastresenom, vizualno uređenom društvu koje je sada uklopljeno u okvire beskonačnog skrolanja - ističe Christopher M. Naghibi, izvršni potpredsjednik i glavni operativni direktor First Foundation Bank.

- Beskonačne slike i video zapisi nižu se jedan za drugim te je jednostavno u ljudskoj prirodi da želi biti jednako lijep, putovati, biti bogat - naglasio je.

A podaci pokazuju da imućni milenijalci nisu ništa drugačiji. Gotovo 30% je reklo da kupuju stvari koje si ne mogu priuštiti kako bi impresionirali druge ili se 'uklopili' u određeni životni stil, pokazalo je istraživanje Wells Fargo - a druga trećina je izjavila da lažu ili pretjeruju o svojim financijama kako bi održali ugled.

- Za milenijalce, biti prva generacija na internetu znači nije samo imati najbolje od nečega u svom susjedstvu, već se žele uskladiti s s razinom potrošnje mnogo širom od one Influencera - navodi Jonathan Ernest, izvanredni profesor ekonomije na Sveučilištu Case Western Reserve.

- To također znači da milenijalci smatraju da imaju više koristi od posjedovanja luksuznih predmeta, jer zaslužuju divljenje ne samo svojih vršnjaka, već i svojih prijatelja, obitelji i sljedbenika na mrežama - izjavio je Ernest.

SANDRA BENČIĆ: 'Za građane je bitno je li netko ukrao novac ili ne, a ne tko ima nadležnost za koju istragu'

Ali Irwin upozorava da ova 'šarada' nije održiva.

- To je začarani krug jer većina ljudi nerado govori o stvarnoj situaciji te umjesto toga stvara dojam da 'živi svoj najbolji život' - ističe  Irwin.

- Bilo bi sjajno kada bi se trend proširio na: - Podijelite što ste učinili da budete toliko financijski odgovorni. Kako bi bilo oslobađajuće kada bi svi ‘stavili svoje karte na stol’ i ne bili osuđivani ili posramljeni - izjavila je.

Milenijalci ne dopuštaju da im inflacija i dugovi stanu na put raskošnom načinu života

Unatoč tome što su visoko obrazovana generacija s visokim dugovima za studentski kredit, milenijalci gledaju dalje od tih dugoročnih troškova i umjesto toga odabiru živjeti u trenutku, slažu se stručnjaci.

- Zajedno s činjenicom da milenijalci u cjelini mogu pronaći veću vrijednost u uživanju nakon što su uložili trud da postanu najobrazovanija generacija u američkoj povijesti, razumljivo je kako se razbacivanje na luksuzni predmet može činiti beznačajnim troškom uz one koji ih stalno prate, a to su studentski krediti i oni za stanovanje - kaže Ernest.

Ali u nekim slučajevima, skupe kupnje poput kupnje kuće, usprkos visokoj rati na hipoteku, mogle bi imati smisla za milenijalce jer su stope za štednju vrlo niske.

Milenijalci radije kupuju dom iz snova nego štede na računu uz premalu kamatu.

BITCOIN RUŠI REKORDE 'Vrijednost kriptovaluta raste jer raste potražnja za njima. Novac se sve više digitalizira'

- I to bi moglo imati smisla - pod pretpostavkom da izdvajaju sredstva za hitne slučajeve i da ne stvaraju prevelike dugove, poput duga po kreditnoj kartici - veli stručnjak.

Što se tiče savjeta za borbu protiv 'novčane dismorfije', stručnjaci se slažu da dugoročno razmišljanje o kupnji može učiniti razliku. Irwin poziva milenijalce da se ne prepuste toliko impulzivnoj kupnji te ih potiče da razmotre dugoročno financijsko planiranje.

- Otplata kredita s visokim kamatama ili trošak koji ih može dovesti do gubitka sposobnosti zarade na nekoj budućoj investiciji može pomoći milenijalcima da preispitaju je li ta sljedeća luksuzna kupnja doista vrijedna tog troška - kaže Ernest, piše msn.com.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • Vjevegrica 12.03.2024.

    površnost i manjak empatije su dvije najistaknutije karakteristike današnjih mladih

  • Old Kresoje 12.03.2024.

    Doći će dan kad će ti mil-nešto skužiti da iako izgledaju bogato i uspješno ipak rade na kasi u konzumu ili u skladištu na pilani

  • OBJEKTIVNIopettu 12.03.2024.

    Izgledati i biti su dva razlicita pojma. Poremecaj percepcije. Trenutno zadovoljstvo ne moze zamijeniti dugorocnu srecu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare