Jin Guowei je 2018. godine bio do grla u dugovima te je krenuo raznositi voće turistima na ulicama Lijianga u Yunnanu u Kini. Sada djeluje pod imenom Brother Pomegranate i internetska je senzacija sa 7,3 milijuna pratitelja i prodajom od 300 milijuna juana (291 milijuna kuna) u 2020. godini. Čak je jednom za 20 minuta uspio prodao šipak u vrijednosti od 6 milijuna juana (5,8 milijuna kuna).
POGLEDAJTE VIDEO: Kako oprati pesticide s voća i povrća?
Takav je trend rasta ruralnog poduzetništva u Kini. Poljoprivrednici i prodavači poljoprivrednih proizvoda u udaljenim provincijama prodaju robu izravno urbanim potrošačima putem interaktivnih prijenosa uživo i kratkih videozapisa. Prihodi koji su stvorili kreatori ruralnog sadržaja na tvrtki ByteDance Ltd. Douyin - kineskoj verziji TikTok-a, porasli su 15 puta u odnosu na prošlu godinu, izvijestila je tvrtka.
Još jedna poljoprivrednica, Guo Chengcheng, komunicira sa svojih 2,5 milijuna pratitelja putem Douyina s njezinih obiteljskih polja. Naime, ona bere usjeve dok joj gledatelji preko aplikacije tipkaju koje proizvode bi kupili. Njeni video isječci sadrže sve vrste voća, od mini bundeva do divljih bresaka. U prošlosti je prodavala putem trgovačkog programa tvrtke Tencent Holdings Ltd. na WeChatu, gdje je imala oko stotinjak narudžbi dnevno. Sada prima čak 50.000 narudžbi po jednom streamu uživo te zarađuje najmanje 9 milijuna juana mjesečno samo na prodaji voća.
Guo i Brother Pomegranate dio su protoka migranata koji se vraćaju na selo nakon desetljeća egzodusa u gradove. Iz aplikacije Douyin tvrde kako je 54 posto ruralnih influencera zapravo povratnička omladina.
Pandemija je prisilila više od 23 milijuna trgovačkih putnika da ostanu u svojim rodnim mjestima. Kada se nacionalni transportni sustav zaustavio, poljoprivredni proizvodi su nestajali iz skladišta. Istodobno, potrošači koji su ostali zaglavljeni kod kuće, počeli su kuhati više nego ikad. Potražnja za svježim namirnicama naglo je porasla, a ovakva vrsta trgovine malim je poljoprivrednicima omogućila jeftin način da postanu poduzetnici.
Broj poljoprivrednika koji rade live stream prijenose u Kini je ogroman i brzo raste. Stručnjaci kažu da je tajna uspjeha zapravo mješavina nostalgije stanovnika gradova prema prirodi, nepovjerenje u tradicionalna tržišta zbog skandala sa sigurnošću hrane i zabave, pošto gledaju zanimljive ličnosti svaki dan.
Uzgajivači u Kini imaju i dodatnu potporu države. Komunistička partija se zalaže za revitalizaciju san nong - tri problema poljoprivrede, ruralnih područja i poljoprivrednika. U smjernicama objavljenim 11. svibnja, vlada je pozvala na proširenje pokrivenosti sela internetom kako bi se povećali prihodi poljoprivrednika.
- Poljoprivreda je i dalje jedan od najvažnijih sektora u Kini, koji zapošljava gotovo četvrtinu radne snage. Takvo je tržište u skladu s kineskom nacionalnom strategijom inkluzivnog rasta - rekao je Hao Liang, izvanredni profesor financija na Sveučilištu Singapore Management, piše Bloomberg.